قیمت فروش کمپرسور

اجزای کمپرسور

قیمت فروش کمپرسور هوا تابع کیفیت اجزا تشکیل دهنده آن می باشد . در این بخش ابتدا اجزا تشکیل دهنده  کمپرسور باد پیستونی معرفی می گردد سپس تفاوت در کیفیت این اقلام شرح داده خواهد شد .

اجزا  و  قطعات تشکیل دهنده کمپرسور پیستونی  ajza

۱-       واحد هواساز

۲-       الکتروموتور

۳-       کلید اتومات ( تنظیم کننده فشار)

۴-       مخزن

۵-       لاستیک لرزه گیر

۶-       چرخ

۷-       سوپاپ

۸-       شیر یکطرفه

قیمت فروش کمپرسور ایتالیایی ، قیمت کمپرسور ایتالیایی

هواساز :

وظیفه هواساز در کمپرسور مکش هوای محیط و انتقال آن به دورن مخزن کمپرسور می باشد . این فرایند براساس حرکت پیستون ها درون سیلندر کمپرسور رخ می دهد. کیفیت واحد هواساز نقش بسیار مهمی در عملکرد و صدای کمپرسور دارد . در حال حاضر به صورت عمومی در بازار ایران دو گروه هواساز وجود دارد : هواساز های چینی و هواساز های ایتالیایی .

هواساز های ایتالیایی :

بلوک های هواساز با مارک های ABAC  ، Fini  و Fiac  از جمله بلوک های هواساز ایتالیایی هستند . شرکت های  اصلی این مارک ها در کشور ایتالیا واقع شده اند و کارخانجات و شعب مختلفی در کشور های همچون بلژیک ، پرتغال ، آفریقای جنوبی دارند .  این هواساز ها کیفیت خوب و قیمت گرانی دارند . با این حال مشکل تامین قطعات یدکی ،از معضلات اصلی این هواساز ها می باشد . سیاست فروش شرکت های تولید کننده این هواساز ها به گونه ایست که حاشیه سود بسیار بالایی را برای قطعات یدکی در نظر می گیرند ، لذا بدلیل گرانی این قطعات ، واردات آن به صرفه نیست و یا در صورت موجود بودن در بازار تعداد آن ها محدود و دسترسی به آن ها دشوار است و قیمت بسیار بالایی دارند. توجه داشته باشید در هنگام خرید عبارت MADE IN ITALY روی بدنه هواساز کمپرسور به صورت فلزی حک شده باشد . در غیر این صورت هواساز از کشور چین وارد شده است.

هواساز های چینی :

این هواساز ها در شرکت های چینی تولید می شوند و در بازار ایران به نام های TOPITAL  و یا طرح ایتالیا معروف هستند . این هواساز های از نظر شکل ظاهری تا حدودی شبیه مدل های ایتالیایی هستند ولی کفیت بسیار پایینی دارند به گونه ای که اکثر آنها بعد از گذشت دو الی سه ماه مشکل روغن ریزی پیدا می کنند همچنین در اثر کار مداوم و صنعتی پیستون آن ها در سیلندر کمپرسور منبسط شده و از حرکت می ایستد و باعث خرابی و شکستن شاتون ها میشود .

هواساز صفوی :

این هواساز بر اساس تکنولوژِی و مهندسی هواساز ABAC  ایتالیا ساخته شده است . به گونه ای که اگر این هواساز کنار هواسازABAC  ایتالیا قرار بگیرد به هیچ عنوان قابل تشخیص نیستند . همچنین کیفیت ، عملکرد ، صدا و  زمان پر کردن مخزن این هواساز دقیقا مانند ABAC  ایتالیا می باشد . مزیت این هواساز بر ABAC  ایتالیا ، دارای بودن گارانتی تعویض یکساله و قطعات یدکی استاندارد می باشد . متاسفانه برخی از افراد سودجو هواساز های صفوی را به جای هواساز های ایتالیایی با قیمت های بسیار بالا به مشتریان می فروشند . بنابراین هنگام خرید از پذیرفتن هواساز های بدون بسته بندی خوددرای کرده و از فروشنده بخواهید هواساز را حتما با بسته بندی به شما تحویل دهد تا از این طریق کشور سازنده آن مشخص گردد.

الکتروموتور

قیمت های مختلف الکتروموتور نشات گرفته از کیفیت الکتروموتور از قبیل میزان مس بکار رفته در سیم پیچی الکتروموتور می باشد . معمولا در الکتروموتور های ارزان قیمت میزان مس بکار رفته از میزان استاندارد کمتر است و این باعث می شود مصرف برق بسیار بالا برود و الکتروموتور داغ شده و احتمال سوختن آن نیز افزایش می یابد .

الکتروموتور های بکار رفته در کمپرسور صفوی برای برق سه فاز ، موتوژن تبریز می باشد . برای برق تکفاز از الکتروموتور هایی با برچسب انرژی و استاندارد ایران استفاده می شود.

کلید اتومات

وظیفه کلید اتومات، فرمان دادن به الکتروموتور کمپرسور و تعیین زمان شروع به کار و خاموش شدن کمپرسور می باشد . بر این اساس که با توجه به تنظیمات کلید اتومات ، هنگامی که فشار درون مخزن به حداکثر مقدار خود رسید کمپرسور خاموش می شود و هنگامی که فشار باد به حداقل میزان خود رسید فرمان استارت به الکتروموتور داده می شود .

در حال حاضر مرغوب ترین کلید اتومات ، مارک Condor می باشد .  در صورت استفاده از مارک های ارزان قیمت ، معمولا کمپرسور در فشار تعیین شده کار نمی کند و ممکن است حتی پس از رسیدن به حداکثر فشار ، فرمان قطع به الکتروموتور داده نشود و کمپرسور همچنان کار کند و درصورتی که سوپاپ اطمینان کمپرسور نیز عمل نکند منجر به ترکیدن مخزن کمپرسور می شود.

مخزن کمپرسور

 سه نکته مهم در مورد مخزن کمپرسور وجود دارد ، نحوه جوش مخازن ، ضخامت ورق آهن مخزن  و ابعاد مخزن . جوش مخازن باید به صورت استاندارد تحت نظارت های کیفی دقیق انجام شود ، در غیر این صورت احتمال نشت هوا وجود دارد . ضخامت استاندارد ورق ها نیز بر اساس حجم مخزن می بایست انتخاب شود . به طوری که برای مخزن کمپرسور ۲۵۰ لیتر ضخامت ورق ۳ میلیمتر ، برای مخزن کمپرسور های ۳۵۰ و ۵۰۰ لیتر ضخامت ورق ۴ میلیمتر و برای مخازن کمپرسور های ۵۰۰ لیتری ضخامت ورق ۵ میلیمتر در نظر گرفته می شود .

مطالب پیشنهادی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *