نکته ۲ : چگونه می توان از انتخاب صحیح مدل هواساز اسکرو توسط شرکت سازنده دستگاه اطلاع پیدا کنیم؟

air-end

هر یک از مارک های هواساز اسکرو دارای یک نام و شماره هستند . به طور مثال هواساز های ROTORCOMP با نام EVO  ( ایوُ ) شناخته می شوند و سایز بندی آنها بر اساس حجم تولید هوا به صورت EVO 3 ،  EVO 6 ، EVO9، EVO15 و  EVO28  است.

هر یک از مدل ها دارای یک جدول مشخصات است که نشان می دهد این هواساز حداکثر چه حجم هوایی را می تواند تولید کند و حداکثر با چه الکتروموتوری کار می کند علاوه بر این هر یک از مدل ها دارای یک گراف فنی می باشد که نشان می دهد با چه دور گردشی چه حجم هوایی تولید می شود. در ادامه این جداول برای هر یک از مارک ها نشان داده ایم.

ایرند - air end - بلوکه هواساز

مدل های مختلف ایرند های ROTORCOMP

نام مدل حداکثر قدرت الکتروموتورحداکثر حجم هوای قابل تولیدحداکثر حجم هوای قابل تولیدوزن تقریبی
EVO 2۱۱ kw – ۱۵ hp۱٫۶ m3/min۱۵ Bar۱۵ Kg
EVO 3۱۸٫۵ kw – ۲۵ hp۲٫۸ m3/min۱۵ Bar۲۱ Kg
EVO 6۳۷ kw – ۵۰ hp۵٫۵ m3/min۱۵ Bar۴۵ Kg
EVO 9۵۵ kw – ۷۵ hp۸٫۴ m3/min۱۵ Bar۶۸ Kg
EVO 15۹۰ kw – ۱۲۵ hp۱۴٫۴ m3/min۱۵ Bar۱۲۶ Kg
EVO 28۱۶۰ kw – ۲۱۰ hp۲۶ m3/min۱۵ Bar۲۶۹ Kg

چگونه متوجه شویم که واحد هواساز ( AIREND ) برای کمپرسور اسکرو کوچک نیست و یا با حداکثر دور کار نمی کند؟

تمام هواساز ها دارای یک گراف و جدول عملکرد هستند. این جدول نشان می دهد که هواساز برای تولید یک حجم مشخص هوا باید چه الکتروموتوری داشته باشد و با چه دوری به گردش آید

همواره از فروشنده بخواهید این گراف را در مورد هواساز کمپرسور به شما نشان دهد.

همچنین از فروشنده بخواهید اندازه دقیق قطر فولی الکتروموتور و هواساز را به شما بگویید . به این صورت می توانید با دیدن گراف هواساز متوجه شوید آیا هواساز مناسبی برای کمپرسور انتخاب شده است یا هواسازی برای کمپرسور نصب شده است که برای تولید هوا باید با حداکثر دور به گردش آید.

گراف زیر مربوط به ایر اند EVO 9  است. در اینجا نحوه تحلیل این گراف را به شما نشان می دهیم.

در تصویر زیر دو جدول نشان داده شده است. جدول بالا دارای دو محور است محور افقی نشان دهنده دور هواساز است و محور عمودی میزان هوای تولیدی را نشان می دهد. جدول پایین دارای دو محور است محور افقی نشان دهنده دور گردش هواساز و محور عمودی بر اساس قدرت الکتروموتور و بر اساس کیلووات مدرج شده است در این جدول منحنی هایی وجود دارد که هر یک مربوط به یک فشار مشخص است.

در صورتی که یک کمپرسور اسکرو با الکتروموتور ۳۷ کیلووات را می خواهید بررسی کنید کافی است در جدول پایین یک خط افقی از روی بخش الکتروموتور ۳۷ کیلووات رسم کنید تا منحنی فشار ۷ بار قطع کند . از این نقطه یک خط عمودی رسم کنید تا خط اریب  در جدول بالا را قطع کند. از این نقطه یک خط افقی رسم کنید تا محور عمودی نشان دهنده حجم تولید هوا را قطع نماید.

بر این اساس جدول نشان دهنده این مطلب است که با انتخاب یک الکتروموتور ۳۷ کیلووات، در صورتی که قطر فولی هواساز را به گونه ای انتخاب کنیم که هواساز اسکرو ۴۵۰۰ دور بزند ، هوادهی کمپرسور در فشار ۷ بار ۶٫۴ متر مکعب در دقیقه خواهد بود.

EVO-CATALOG-10

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *