کمپرسور فشار قوی ۴۰ بار برای تولید بطری پت – کمپرسور فشار قوی ۳۰۰ بار غواصی – کمپرسور فشار قوی پینت بال

کمپرسور فشار قوی

کمپرسور فشار قوی در صنایع  بسته بندی (تولید بطری های پت )، صنایع کشتی رانی ، آتش نشانی ، غواصی و  پینت بال  و …. کاربرد گسترده ای دارند. در اینجا به معرفی دو گروه از کمپرسور های فشار قوی می پردازیم :

۱- کمپرسور فشار قوی ۴۰ بار ( برای تولید بطری های پت )

۲- کمپرسور فشار قوی ۳۰۰ بار ( کمپرسور هوا غواصی و کمپرسور پینت بال )

کمپرسور باد فشار قوی

کمپرسور فشار قوی  40 bar برای تولید بطری پت

یکی از رایج ترین مصارف کمپرسور فشار قوی برای تولید بطری های PET می باشد.

در صورتی که به هوای فشرده ۴۰ بار با حجم ۷۰۰ الی ۱۵۰۰ لیتر در دقیقه نیاز دارید. کمپرسور فشار قوی گزینه مناسبی است. کمپرسور فشار قوی هوا محیط را مکش کرده و داخل مخزن فشار قوی ذخیره می کند و این توانایی را دارد که فشار داخل مخزن را به ۴۰ بار برساند

کمپرسور فشار قوی

جدول مشخصات فنی کمپرسور فشار قوی

چیدمان خط کمپرسور هوا فشار قوی برای تولید  بطری پت PET

در تصویر زیر نحوه چیدمان تجهیزات مرتبط به کمپرسور فشار قوی را نشان داده ایم

کمپرسور فشار قوی

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، ابتدا کمپرسور فشار قوی هوا را از تله آبگیر عبور داده تا رطوبت آن کاهش یابد و بعد وارد مخزن کمپرسور می شود ، هوای خارج شده از مخزن ابتدا از یک میکرو فیلتر اولیه فشار قوی عبور می کند تا ذرات ناخالصی و کثیفی از هوا جدا شود. پس از این مرحله هوا وارد درایر فشار قوی می شود تا بر اثر فرایند سرمایش تمام بخارات حل شده از هوا جدا شود و یک هوای کاملا خشک وارد سیستم بشود. در نهایت هوایی که از درایر خارج می شود از میکرو فیلتر ثانویه عبور می کند تا ریز ترین ذرات روغن نیز از هوای فشرده حذف شود.

کمپرسور فشار قوی ۳۰۰ بار ( کمپرسور آتش نشانی ، کمپرسور فشار قوی غواصی ، کمپرسور پینت بال )

کمپرسور فشار قوی غواصی

کمپرسور فشار قوی ۲۰۰ بار – ۳۰۰ بار NARDI ایتالیا مدل ATLANTIC هوادهی ۶۰-۱۰۰ لیتر در دقیقه

این مدل کمپرسور ابعاد بسیار فشرده و کوچکی دارد و برای پر کردن هوای تنفسی و پینت بال مناسب است

کوچکترین مدل کمپرسور فشار قوی ۳۰۰ بار NARDI مدل ATLANTIC 60  می باشد این کمپرسور دارای هوادهی ۶۰ لیتر در دقیقه می باشد و همانطور که با کلیک روی جدول زیر خواهید دید، این کمپرسور می تواند یک مخزن ۱۰ لیتری را در مدت زمان ۳۳ دقیقه به فشار ۳۰۰ بار برساند. این کمپرسور دارای یک الکتروموتور HP2 تکفاز است. وزن آن ۳۹٫۵ کیلوگرم می باشد.

قیمت کمپرسور 300 بار

مدل دیگر از این گروه کمپرسور ATLANTIC 100  می باشد. الکتروموتور این کمرسور ۳ اسب بخار است و یک مخزن ۱۰ لیتری را در ۲۰ دقیقه پر می کند

کمپرسور فشار قوی کوچک

کمپرسور  فشار قوی غواصی

وظیفه­ کمپرسور فشار قوی غواصی این است که هوا را از فشار ۱ بار تا حدود ۲۰۰ بار فشرده کند.

به طور خلاصه: کمپرسور غواصی هوایی پاکیزه، خشک و بدون روغن تولید می­کند.

قیمت کمپرسور غواصی

هنگام خرید کمپرسور غواصی، متوجه خواهید شد که کمپرسورهای هوا انواع و قیمت­های متنوعی دارد.

اکثر کمپرسورهای هوای غواصی، سه مرحله ای و چهار مرحله ای هستند. کمپرسور هایی که پروسه فشرده سازی آنها بیشتر است قیمت بالاتری دارند.

برخی از کمپرسور های غواصی اویل فری یا بدون روغن هستند. قیمت این کمپرسور های بسیار بالا است.

کشور سازنده کمپرسور غواصی نیز در قیمت این دستگاه نقش دارد. کمپرسور های چینی ، ایتالیایی و آلمانی از کمپرسور های رایجی هستند که در ایران کاربرد دارند.

تصفیه هوای کمپرسور کپسول غواصی

بخار آب موجود در هوا که توسط کمپرسور مکیده می­شود وارد سیستم هوای فشرده­ دستگاه­تان می­شود. این آب باید از آن قسمت به بیرون منتقل شود تا مخزن­ها به جای هوا با آب پر نشود (مقدار آب جمع شده طی یک روز شگفت­زده ­تان خواهد کرد).

برای جداسازی هرچه بیشتر آب از هوا در کمپرسور غواصی تله آبگیر و گاهی اوقات خشک­ کن هوا­ی فشرده تعبیه شده است. نکته ­ی اصلی جداسازی آب از هوا است تا از زنگ زدن مخزن­ های دستگاه­تان جلوگیری شود.

پس از جداسازی آب، به فیلترهای دیگری برای جداسازی ذرات روغن، CO و CO2 نیاز است. مسلما بخارات روغن در هوای خروجی کمپرسور وجود دارد و باید از هوا تفکیک شود.

گاهی اوقات کمپرسور گازهای CO و CO2 را، از هوای بیرون، مکش میکند.

هنگامی­که کمپرسور غواصی شما با موتور کوچک دیزلی یا بنزینی کار می­کند، این خطر وجود دارد که گازهای حاصله را بمکد. همیشه اطمینان حاصل کنید که این خطر وجود نداشته باشد و کمپرسور هوای تازه را مکش میکند.

به دلیل وجود این آلاینده ها در خروجی هوای کمپرسور فیلتر های تصفیه کننده قرار داده می شود.

لوازم و تجهیزات مورد نیاز در کمرسور غواصی

اگر از کمپرسور غواصی برای مقاصد شخصی استفاده می­کنید، برای پر کردن مخزن دستگاه­تان فقط به شلنگی پر­فشار برای اتصال بین کمپرسور و مخزن غواصی نیاز دارید.

اگر صاحب مرکز/ مغازه­ی تجهیزات غواصی هستید و مخزن­های زیادی را در طول روز خالی می­کنید، استفاده از مخزن ذخیره ­سازی، همراه با صفحه ­ی توزیع ­کننده می­تواند ایده­ خوبی باشد.

می­توانید مخزن بزرگ ذخیره ­سازی را صبح زود پر کنید. حتی می­توانید برای ظرفیت ذخیره­ سازی بیشتر این کار را با فشار بیشتری (البته با توجه به ظرفیت کمپرسور، مخزن و لوله کشی) انجام دهید.

صبح زود، هوای بیرون سرد خواهد بود، درنتیجه شما را درخصوص آب موجود در هوای فشرده­ شده کمتر به دردسر می­اندازد، و به لحاظ تئوری بازده کمپرسور بیشتر خواهد شد (=هزینه­ی برق/ بنزین کمتر خواهد بود). علاوه­ بر آن، لزومی ندارد که کمپرسورتان تمام روز کار کند، که به این معناست که هیچ صدای پس­ زمینه­ ی آزاردهنده ­­ای وجود نخواهد داشت. بدین صورت، کپسول غواصی به سرعت و به ­صورت کارآمدی پر خواهند شد.

کمپرسور پینت ­بال

تجهیزات لازم جهت ایجاد هوای فشرده برای پینت ­بال

برای ایجاد هوای فشرده در تفنگ­های پینت­بال تجهیزاتی معمول من­جمله کمپرسور پینت­ بال پرفشار، یک یا چند مخزن ذخیره­ساز به  همراه با دو یا چند لوله­ی انتقال هوا استفاده می­شود.

کمپرسور هوای بیرون را می­گیرد و آن را حدودا تا ۳۱۰ بار/ ۴۵۰۰ پوند بر اینچ مربع فشرده­اش می­کند، که فشاری بسیار بالاست. این بدین معناست که تمامی تجهیزات مورد استفاده (مانند لوله­ها، سیلندرهای ذخیره­ساز و غیره) باید برای این فشار بالا طراحی شوند. به همین دلیل است که قیمت این کمپرسورها بالا است.

ذخیره­سازی هوا معمولا تنها در یک یا چند مخزن پرفشار انجام می­شود. یک لوله از کمپرسور پپینت بال به سیلندرهای ذخیره­ساز می­رود. لوله­ای دیگر از سیلندرهای ذخیره­ساز به ایستگاه ذخیره ساز می­رود. ایستگاه ذخیره ساز جعبه­ای است که تنظیم­گر فشار، سنجه­ی فشار و اتصالاتی برای مرتبط ساختن سیلندرهای تفنگ پینت­بال در آن تعبیه شده است.

کمپرسور باد پینت­ بال

کمپرسور فشار قوی مورد استفاده در پینت­ بال باید فشار بسیار بالایی را ایجاد کنند، که به همین دلیل است که ۹۹% کمپرسورهای پینت­بال از نوع پیستونی رفت­وبرگشتی است. اکثر اوقات ممکن است تا ۴ مرحله فشرده سازی روی هوا انجام شود.

کمپرسور پینت­ بال ۴ مرحله­ای به معنای این است که ۴ سیلندر/پیستون برای فشرده­سازی هوا وجود دارد.

پیستون­ها این مراحل را پشت­سرهم انجام می­دهند، بنابراین هرکدام از پیستون­ها هوا را به فشار بالاتری می­رساند. انرژی کمپرسور می­تواند با منبعی الکتریکی یا با موتور احتراق تأمین شود.

کمپرسورهایی که تحت عنوان کمپرسورهای پینت­ بال فروخته می­شوند معمولا همان کمپرسورهای غواصی هستند، اما فیلترهای ایجادکننده­ی هوای قابل تنفس را ندارند. چنین چیزی برای پینت­بال نیاز نیست.

ظرفیت کمپرسور پینت بال

هنگام خرید کمپرسور پینت­ بال متوجه تفاوت چشمگیر قیمت دستگاه­ها، خصوصا به­خاطر اندازه­شان، می­شوید. بنابراین، چه اندازه­ای برای شما مناسب است؟

شما باید به دو نکته توجه کنید: فشار و جریان هوا. فشار مورد نیاز ثابت است. فشار مورد نیاز ۴۵۰۰ یا ۵۰۰۰ پوند بر اینچ مربع است، که حدودا معادل ۳۱۰ بار است.

موضوع دیگری که باید به آن توجه کرد حداکثر ظرفیت و جریان هوا است. این به معنی مقدار هوایی است که کمپرسور می­تواند در هر دقیقه فشرده کند.

هر دو کمپرسور کوچک و بزرگ می­توانند فشاری یکسان ایجاد کند: ۴۵۰۰ نیوتون بر اینچ مربع. اما تفاوت عمده در جریان هوا یا ظرفیت است.

کمپرسور بزرگ در مقایسه با کمپرسور کوچک می­تواند هوای بیشتری را در دقیقه فشرده کند. این بدین معناست که سیلندرهای کمپرسورتان در مدت زمان کوتاه­تری پر می­شوند.

بنابراین اندازه­ی کمپرسور به این بستگی دارد که می­خواهید با چه سرعتی مخزن­های دستگاه پر شود. می­توانید کمپرسور هوایی ارزان و کوچک بخرید و بگذارید تمام شب کار کند و  سیلندرهای ذخیره­سازی را پر کند. یا می­توانید کمپرسوری گران و بزرگ بخرید و در عرض یک ساعت آن را پر کنید.

در نمونه­های زیر چند سایز پیشنهادی کمپرسور را مشاهده می­کنید (همگی ۳۱۰ بار/۴۵۰۰ پوند بر اینچ مربع هستند):

برای حداکثر ۱۰ بازیکن  کمپرسور پینت بال با هوادهی حداقل ۵۶ لیتر در دقیقه

برای ۱۰ تا ۲۰ بازیکن پینت بال، کمپرسور فشار قوی ۱۴۰ لیتر در دقیقه

برای ۲۰ تا ۵۰ بازیکن ، کمپرسور فشار قوی با هوادهی ۲۸۳ لیتر در دقیقه

برای ۵۰ تا ۱۰۰ بازیکن ، کمپرسور فشار قوی با هوادهی ۷۰۰ لیتر در دقیقه مناسب است.

دلیل استفاده از درایر و میکرو فیلتر در کمپرسور باد فشار قوی چیست؟

همانطور که میدانید ، در کمپرسور های پیستونی روغن نقش بسیار مهم در روانکاری سطح سیلندر و پیستون کمپرسور دارد. بخشی از این روغن بر اثر کارکرد زیاد کمپرسور و بالا رفتن دما ناشی از اصطکاک قطعات داخلی کمپرسور بخار می شود و همراه هوا از کمپرسور خارج می شود و وارد مخزن می گردد.

علاوه بر این هوای کارخانه نیز معمولا شامل ذرات غبار و آلودگی است این ذرات توسط کمپرسور فشار قوی مکش شده و به داخل مخزن فرستاده می شود.

از آنجایی که هوای تولید شده توسط کمپرسور به صورت مستقیم در تولید بطری پت نقش دارد و وارد بطری می شود برای جلوگیری از ورود این آلودگی ها به داخل بطری می بایست از میکرو فیلتر فشار قوی استفاده کرد تا این ذرات حذف گردد

ناخالصی دیگر در هوای تولید شده توسط کمپرسور، آب و بخارات آب می باشد. در صورتی که از درایر و تله آبگیر استفاده نگردد، هوای فشرده مرطوب وارد بطری ها می شود و بعد از خنک شدن بخارات آب به قطرات آب تبدیل می شوند و سبب کدر شدن بطری ها می گردد.

بوستر کمپرسور فشار قوی

زمانی که به حجم هوای بالا ( بیشتر از ۵۰۰۰ لیتر در دقیقه ) و فشار ۴۰ بار نیاز دارید . انتخاب سیستم بوستر گزینه مناسبی می باشد. به صورت کلی در این سیستم ابتدا یک کمپرسور اسکرو هوای فشرده با حجم بالا ( با فشار ۸ بار ) تولید می کند ، بوستر این هوای فشرده شده را دریافت می کند و فشار آن را به ۴۰ بار می رساند

بوستر کمپرسور فشار قوی

بوستر کمپرسور

چیدمان خط کامل کمپرسور اسکرو و بوستر فشار قوی

مطالب پیشنهادی

انتخاب سایز کمپرسور متناسب با نیاز صنعت شما
انواع کمپرسور

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *