کمپرسور دندانپزشکی بدون روغن

oil-free-atlas-2

کمپرسور دندانپزشکی بدون روغن ( اویل فری )

کمپرسور اویل فری ( کمپرسور های بدون روغن ) محبوب ترین نوع کمپرسور های بکار رفته در دندانپزشکی هستند. از آنجایی که در کمپرسور اویل فری  ( oil free compressor ) روغن وجود ندارد ، هیچگونه روغنی وارد مخزن کمپرسور نمی شود. به همین دلیل هوای تولید شده توسط کمپرسور اویل فری عاری از روغن می باشد. در این صفحه علاوه بر معرفی مدل های مختلف کمپرسور دندانپزشکی ، به عوامل تاثیر گذار در کیفیت و نکات مهم در انتخاب این کمپرسور می پزداریم.

مدل های مختلف کمپرسور دندانپزشکی ( کمپرسور بدون روغن )

گروه صنعتی صفوی کمپرسور دندانپزشکی ( اویل لس یا اویل فری ) را در مدل های مختلفی ارائه می نماید. کمپرسور اویل فری ایتالیایی  مارک fiac  ایتالیا و کمپرسور  اویل فری مارک atlas com co  ساخت کشور چین

oil-free-italy-china

کمپرسور بدون روغن ( اویل فری ) ایتالیایی مارک fiac و کمپرسور دندانپزشکی مارک atlas com co ساخت کشور چین

قیمت کمپرسور دندانپزشکی ( کمپرسور بدون روغن )

قیمت کمپرسور اویل فری ( کمپرسور دندانپزشکی ) وابسته به سایز و کشور سازنده کمپرسور می باشد

قیمت کمپرسور های دندانپزشکی مارک Atlas com co

در ادامه به معرفی مشخصات و قیمت کمپرسور های بدون روغن مارک atlas com co  می پردازیم

قیمت کمپرسور اویل فری با مخزن ۳۰ لیتری

شرح کالاتوان ( بر حسب وات )میزان هوادهی کمپرسوردور الکتروموتوراندازهوزن ( کیلوگرم)قیمت کمپرسور دندانپزشکی ( تومان)
۳۰ لیتر با مخزن افقی۵۵۰۱۱۰۱۴۰۰۵۳٫۵ * ۳۳ * ۶۵٫۵۲۲۹۴۵٫۰۰۰
۳۰ لیتر با مخزن عمودی۵۵۰۱۱۰۱۴۰۰۵۷٫۵ * ۴۱٫۵ * ۴۱٫۵۲۱۱٫۱۲۵٫۰۰۰

oil-free-atlas-30

کمپرسور اویل فری

قیمت کمپرسور بدون روغن ( دندانپزشکی) با مخزن ۴۰ لیتری

شرح کالاتوان ( بر حسب وات )میزان هوادهی کمپرسوردور الکتروموتوراندازهوزن( کیلوگرم)قیمت کمپرسور اویل فری(تومان)
۴۰  لیتر با مخزن افقی۷۵۰۱۳۵۱۴۰۰۵۹٫۵ * ۳۷٫۵ * ۷۲٫۵۲۶۱٫۰۵۰٫۰۰۰
۴۰  لیتر با مخزن عمودی۷۵۰۱۳۵۱۴۰۰۶۷٫۵ * ۴۱٫۵ * ۴۱٫۵۲۵۱٫۲۳۰٫۰۰۰

oil-free-atlas-2

کمپرسور دندانپزشکی بدون روغن

قیمت کمپرسور دندانپزشکی با مخزن ۸۰ لیتری

شرح کالاتوان ( بر حسب وات )میزان هوادهی کمپرسوردور الکتروموتوراندازهوزن(کیلو گرم)قیمت کمپرسور بدون روغن ( تومان)
۸۰  لیتر با مخزن افقی۱۵۰۰۲۷۰۱۴۰۰۷۵٫۵ * ۴۶ * ۸۷٫۵۴۵۱٫۸۷۵٫۰۰۰
۸۰۰ لیتر با مخزن عمودی۱۵۰۰۲۷۰۱۴۰۰۱۰۶٫۵ * ۴۱٫۵ * ۴۱٫۵۴۵۲٫۰۵۵٫۰۰۰

oil-free-atlas-anbar

کمپرسور دندانپزشکی

کمپرسور دندانپزشکی بدون روغن ( کمپرسور اویل فری )  AIRBAG مارک FIAC ایتالیا

compressor---oil-free

کمپرسور بدون روغن ایتالیایی

طراحی فوق العاده و وزن سبک و قابل حمل این کمپرسور آن را به دستگاهی بسیار کارا و محبوب تبدیل کرده است.طراحی  این کمپرسور اویل فری دقیقا مانند یک کیف دستی است. چرخ های عقب این کمپرسور دندانپزشکی حمل آسان را امکان پذیر می کند. برخورداری از دسته بالا، بلند کردن و جابجایی آن را بسیار راحت می کند.

قطعات با کیفیت کمپرسور اویل فری ( Oil free compressor ) دندانپزشکی fiac

کلید فرمان اتوماتیک آلمانی مارک condor ، و کمپرسور ( واحد هواساز اویل فری ) که تمام قطعات آن در ایتالیا ساخته شده است بالاترین کیفیت و استاندارد را برای این کمپرسور به ارمغان آورده است . این کمپرسور محبوب ترین کمپرسور دندانپزشکی در استرالیا است.

ویژگی ها کمپرسور بدون روغن دندانپزشکی fiac مدل AIRBAG

توان ( بر حسب وات )میزان هوادهی کمپرسوردور الکتروموتوراندازهوزن ( کیلو )
۱۵۰۰۲۰۵ لیتر بر دقیقه۱۴۰۰۲۷ * ۵۷ * ۶۰۲۴

حذف رطوبت و آب از کمپرسور بدون روغن اویل فری

در مخزن تمام کمپرسور های از جمله کمپرسور های اویل فری ( بدون روغن ) آب ایجاد می شود.

از آنجایی که هوایی محیط دارای رطوبت می باشد و کمپرسور هوای محیط را به مقدار زیاد مکش کرده و داخل مخزن ذخیره می کند. رفته رفته میزان رطوبت در داخل مخزن کمپرسور به صورت چشمگیری افزایش می یابد. بعد از خنک شدن هوای فشرده داخل مخزن بخش زیادی از این بخارات به آب تبدیل شده و در مخزن جمع می شود.

آبی که در مخزن ایجاد می شود هنگام خروج هوای فشرده از کمپرسور از مخزن خارج شده و وارد دستگاه ها و تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی می شود.

بهترین راه برای حذف آب از هوای فشرده نصب درایر تبریدی بعد از کمپرسور اویل فری می باشد.

نحوه نصب درایر بعد از کمپرسور پیستونی

نحوه نصب درایر بعد از کمپرسور پیستونی

درایر ( Dryer)  بر اساس فرایند سرمایش رطوبت را از هوا جدا می کند. سیستم داخلی درایر ها مانند یخچال می ماند.

زمانی که هوای کمپرسور وارد درایر می شود دمای آن تا نقطه ۳ درجه سانتیگراد کاهش می یابد . کاهش دما قدرت حل کردن رطوبت را از هوا می گیرد. به این ترتیب تمام رطوبت از هوا جدا شده و توسط درایر تخلیه می گردد.

اهمیت کمپرسور دندانپزشکی

هم برای دندانپزشکانی که برای اولین بار می خواهند مطبشان را تجهیز کنند و هم برای دندانپزشکانی که می خواهند کارشان را توسعه دهند، انتخاب تجهیزات مناسب و با کیفیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

بدون شک کمپرسور دندانپزشکی یکی از این تجهیزاتی است که نقش مهمی در عملکرد صحیح کل سیستم دارد. ما تصمیم داریم اطلاعات سودمند و کاربردی را در خصوص انتخاب کمپرسور دندانپزشکی در اختیار شما قرار دهیم.

نکته جالب توجه این است که با وجود نقش مهمی که کمپرسور دندانپزشکی برای تامین هوای فشرده برای کارکرد ابزار ها و یونیت های دندانپزشکی دارد در اکثر مواقع مورد غفلت و بی توجهی قرار می گیرد.

هنگام انتخاب کمپرسور دندانپزشکی بهتر است موارد زیر را مد نظر قرار دهید

  • هزینه
  • بهداشت و ایمنی
  • کیفیت هوای تولید شده
  • نگهداری و تعمیرات
  • قابل اطمینان بودن
  • تجهیزاتی که ممکن است در آینده اضافه کنیم
  • توان ( قدرت )
  • اندازه و ظرفیت
  • صدا و عملکرد

مطممئنا موارد دیگری نیز وجود دارد ولی در اینجا قصد داریم مهمترین نکات را بررسی کنیم

کیفیت هوای فشرده کمپرسور دندانپزشکی

آیا می دانید چرا همواره بر کیفیت هوای تولید شده کمپرسور دندانپزشکی تاکید می شود ؟!

  • ایمنی و سلامتی

اهمیت هوای فشرده تمیز این روزها بیش از پیش از اهمیت برخوردار است. و دندنپزشکان نمی توانند ریسک بیماری و به خطر افتادن سلامتی مراجعین را بخاطر عملکرد ضعیف کمپرسور دندانپزشکی نادیده بگیرند

استفاده از کمپرسور های روغنی سبب می شود روغن و ارد مخزن شده و با آب و رطوبت داخل مخزن ترکیب شده و زمینه ساز رشد باکتری ، قارچ و میکرو ارگانیزم های می شود. در مجاورت قرار گرفتن بیمار با چنین هوای منجر به بروز بیماری ها و عفونت می شود.

  • تاثیر کمپرسور دندانپزشکی بر دستگاه ها و تجهیزات گران قیمت

به خطر افتادن سلامتی بیمار تنها پیامد کمپرسور های بی کیفیت نیست. هوای فشرده تولید شده توسط کمپرسور دندانپزشکی به  صورت مستقیم روی یونیت ، سکالر و شیرآلات صندلی تاثیر می گذارد.هوای فشرده با کیفیت پایین ( مقدار زیاد رطوبت و روغن در هوا ) سبب بروز آسیب و کاهش طول عمر این تجهیزات می شود.

ورود قطرات آب به دستگاه  رفته رفته منجر به ایجاد خوردگی ، پوسیدگی و کاهش دقت دستگاه ها می شود. علاوه بر این درصورت استفاده از کمپرسور های روغنی به جای کمپرسور دندانپزشکی بدون روغن ، رفته رفته بر اثر ساییش رینگ ها با سطح سیلندر، ذرات کربن مانند که در مجاورت روغن ایجاد شده اند به همراه هوا از کمپرسور خارج می شوند و بعد از ورود به دستگاه های پزشکی سبب مختل شدن عملکرد و کاهش دقت آنها می شود.

بنابراین انتخاب یک کمپرسور دندانپزشکی بدون روغن با کیفیت بالا سبب محافظت از سرمایه گذاری انجام شده روی دیگر دستگاه های گران قیمت می شود.

  • پیشرفت و توسعه علم دندانپزشکی

مانند تمامی صنایع و علوم، علم پزشکی و تکنیک های بکار رفته در این حوزه نیز روز به روز توسعه می یابد. از این رو حساسیت ها و دقت در مواد و تجهیزات نیز بسیار بیشتر از پیش شده است. ورود ناخالصی در بسیاری از مواقع باعث می شود نتیجه مطلوب حاصل نشود. در نتیجه شهرت و توانایی پزشک زیر سوال می رود. از این رو استفاده از یک سیستم هوای فشرده  حتی در آینده کاری پزشکان تاثیر گذار است.

همانطور که تا کنون متوجه شدیم، کمپرسور دندانپزشکی نقش بسیار مهمی در عملکرد کل سیستم کاری ما دارد و انتخاب یک کمپرسور نامناسب تاثیر مخربی در کار یک پزشک خواهد داشت. حال با این وجود این سوال مطرح می شود که برای انتخاب یک کمپرسور دندانپزشکی باید چه مواردی را در نظر داشته باشیم

کمپرسور های دندانپزشکی معمولا بر اساس قیمت و سهولت در خرید ( موجود بودن در بازار ) انتخاب می شوند . در حالی که این دو معیار معمولا به ندرت تاثیری در کیفیت کمپرسور دندانپزشکی دارند.

مهمترین عوامل تاثیر گذار در انتخاب کمپرسور دندانپزشکی

کمپرسور دندانپزشکی بدون روغن یا کمپرسور دارای روغن؟

اهمیت کمپرسور بدون روغن ( اویل فری ) غیر قابل انکار است بخصوص در صنعت و علم دندانپزشکی. از آنجایی که این کمپرسور ها ریسک و خطر ورود ذرات چربی و روغن را به دهان بیمار از بین می برند نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت و ایمنی عمل جراحی دارند. با این جال قیمت این کمپرسور ها در مقایسه با کمپرسور های پیستونی روغنی بیشتر است و نیاز به نگهداری و سرویس بیشتری در مقایسه با کمپرسور های روغنی دارند.

آیا قدرت ( توان ) کمپرسور دندانپزشکی مهم است ؟

تمام کمپرسور های دندانپزشکی دارای یک پمپ ( واحد هواساز ) هستند که وظیفه متراکم کردن هوا به داخل مخزن را به  عهده دارد.قدرت پمپ های دندانپزشکی معمولا بر اساس کیلووات ( kw ) یا اسب بخار ( Hp )  مشخص می شود. که به صورت مستقیم بر میزان ( سرعت ) هوادهی کمپرسور بستگی دارد.

فشار تولید شده توسط کمپرسور دندانپزشکی چه مقدار باید باشد؟

واحد فشار در کمپرسور و هوای فشرده معمولا برحسب bar  ( بار )  بیان می شود. دیگر واحد های فشار عبارتند از اتمسفر و Psi که کمتر در محاوره ها استفاده می شوند. فشار کمپرسور دندانپزشکی باید به گونه ای باشد که ابزار هایی که از هوای این کمپرسور استفاده می کنند بتوانند به درستی عمل کنند. فشار مورد نیاز برای تجهیزات دندانپزشکی ۵ بار است. بنابراین فشار داخل مخزن کمپرسور دندانپزشکی نباید از ۵ بار کاهش پیدا کند.

میزان هوادهی کمپرسور دندانپزشکی بدون روغم چقدر باید باشد؟

تجهیزات دندانپزشکی هوای فشرده را با یک نرخ مشخصی مصرف می کنند این نرخ ( مقدار ) معمولا بر اساس لیتر در دقیقه  ( L/min )  بیان می شود. شما باید مطمئن شوید تولید هوای کمپرسور دندانپزشکی به مقداری باشد که هوای مصرفی تجهیزات شما را تامین نماید.همیشه توصیه بر این است که حجم هوای تولید شده توسط کمپرسور دندانپزشکی از مقدار مصرف تجهیزات بیشتر باشد تا علاوه بر کاهش استهلاک کمپرسور ، اگر در آینده دستگاهی به سیستم اضافه شد کمپرسور توان پاسخگویی به آن را داشته باشد. علاوه بر این همواره احتمال بروز نشتی ها در اتصالات و لوله کشی ها وجود دارد که خود این نشتی ها حجم بسیار زیادی از  هوا را به هدر می دهند.

نکته مهم دیگر در انتخاب هوادهی کمپرسور نرخ کاری کمپرسور است. نرخ کاری کمپرسور نشان می دهد که برای عملکرد مناسب کمپرسور دندانپزشکی این دستگاه  چند درصد اوقات باید روشن باشد و چند درصد از مواقع باید خاموش باشد تا خنک شود. در عمل مشخص شده است که این نرخ بین ۲۵ تا ۳۰ درصد است. یعنی در یک ساعت کاری کمپرسور باید بین ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روشن باشد و باقی زمان خاموش باشد. پس اگر مصرف تجهیزات شما ۵۰ لیتر در دقیقه است حداقل هوادهی کمپرسور دندانپزشکی باید ۱۵۰ لیتر در دقیقه باشد تا زمان کار و خاموش بودن کمپرسور به صورت درست تنظیم شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *