نصب و راه اندازی کمپرسور پیستونی

نصب و راه اندازی کمپرسور پیستونی

ابتدا کمپرسور را در یک سطح تراز قرار دهید.  بهتر است کمپرسور در محلی قرار گیرد که از آلودگی، ذرات غبار و پلیسه دور باشد. دمای ورودی هوا نیز باید مد نظر قرار گیرد کمپرسور نباید در محلی قرار گیرد که دمای هوا بسیار بالا باشد. کمپرسور نباید محصور شود و یا به گونه ای نصب گردد که امکان مکش هوا وجود نداشته باشد. اگر قصد دارید اتاقی برای نگهداری کمپرسور تعبیه کنید حتما در نظر داشته باشید که فضا کافی برای ورود پرسنل تعمیرات و نگهداری وجود داشته باشد.

بهتر است کمپرسور به محل مصرف هوای فشرده نزدیک باشد هر چقدر فاصله کمپرسور تا محل مصرف بیشتر باشد میزان افت فشار در سیستم لوله کشی بیشتر می شود.

حتما قبل از روشن کردن کمپرسور، روغن داخل هواساز را چک کنید!! میزان روغن می بایست تا نصف روغن نما باشد. در صورتی که روغن از این مقدار کمتر باشد، روان کاری سیلندرها و پیستون ها به خوبی انجام نمی شود و سبب قفل شدن و ایستادن شاتون ها و شکستن آنها می باشد. اگر روغن از میزان تعریف شده بیشتر باشد منجر به سرریز شدن از لوله روغن ریز یا سر سیلندر می شود .

برای راه اندازی کمپرسور های تکفاز کافی است .دو شاخه برق را به پریز وصل کرده و کلید اتومات را در حالت ۱ قرار داده در این حالت هر گاه عقربه درجه باد به کمتر از ۶ bar رسید کمپرسور به صورت اتوماتیک روشن شده و فشار هوای مخزن بالا می رود و هر گاه فشار به ۸ bar رسید کمپرسور به صورت اتوماتیک خاموش می شود و این پروسه همواره تکرار می گردد.

برای کمپرسورها با برق سه فاز ابتدا درپوش کلید اتوماتیک کمپرسور را باز کنید سپس سرسیم های کابل سه رشته برق را به کلید اتوماتیک کمپرسور متصل  نمایید، سپس درپوش را ببندید و کلید را در حالت ۱ قرار دهید.

مطالب پیشنهادی

انتخاب سایز کمپرسور متناسب با نیاز صنعت شما
انواع کمپرسور

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *