کمپرسور هوا ۵۰۰ لیتری و ۷۵۰ لیتری تکفاز

کمپرسور 500 لیتر و 700 لیتر تکفازکمپرسور ۵۰۰ لیتر و ۷۵۰ لیتر تکفاز

در صورتی که به کمپرسور با ظرفیت هوای بالا نیاز دارید ولی  برق سه فاز ندارید ، کمپرسور های ۵۰۰ لیتر و ۷۵۰ لیتر با الکتروموتور تکفاز مشکل شما را حل می کنند.

در این مدل از کمپرسور ها برای هر یک از هواساز ها یک الکتروموتور تکفاز جداگانه اختصاص می یابد.

چرا نمی توان از یک الکتروموتور ۵٫۵ اسب یا ۷٫۵ اسب تکفاز استفاده کرد؟!

به صورت رایج الکتروموتور های تکفاز با قدرت حداکثر  3 hpتولید می شوند ( البته ظرفیت ها ۴ hp  و ۵٫۵ hp  نیز برای مصارف خاص به صورت محدود تولید می شوند ) علت اینکه الکتروموتور های  4 hp یا  5.5 hpکاربرد بسیار کمی دارند این است که در هنگام استارت، الکتروموتور آمپر اولیه ای بسیار بالایی مصرف می کند و سبب می شود که فیوز کنتور شما به دلیل جریان بالاتر از توان کنتور قطع شود.

آیا استفاده از دو الکتروموتور تکفاز تاثیری در قدرت کمپرسور دارد؟

تکفاز یا سه فاز بودن الکتروموتور تاثیری در قدرت یا زمان پر شدن مخزن کمپرسور ندارد. قدرت کمپرسور مربوط به هواساز های کمپرسور است.  الکتروموتور ها صرفا وسیله ای برای به حرکت در آوردن هواساز های کمپرسور هستند.

برای کمپرسور های ۵۰۰ و ۷۰۰ لیتری از چه الکتروموتور هایی استفاده می شود؟

برای کمپرسور ۵۰۰ لیتری از دو الکتروموتور  2hp  تکفاز و برای کمپرسور ۷۰۰ لیتر تکفاز از دو الکتروموتور ۳hp تکفاز استفاده می شود.

 آیا نیازی به  نصب تابلو برق تایمر دار برای این کمپرسور ها می باشد؟

tablo

تابلو برق تایمر دار برای کمپرسور های ۵۰۰ لیتر و ۷۵۰ لیتر تکفاز

به صورت کلی بهتر است از تابلو برق تایمر دار نیز در این کمپرسور ها استفاده شود. روشن شدن همزمان دو الکتروموتور تکفاز سبب ایجاد نوسان در شبکه برق می شود ، تابلو برق تایمر دار فرمان می دهد تا الکتروموتور ها با فاصله زمانی چند ثانیه ای نسبت به یکدیگر روشن شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *