هر آنچه که باید درباره کمپرسور اسکرو ۸۰۰۰ لیتری بدانید!

کمپرسور اسکرو 8000 لیتری یکی از انواع کمپرسورهای گازی است. مکانیسم عملکرد این کمپرسورها به صورت دورانی و جابجایی مثبت (Positive Shift) است. بر همین اساس آنها را بهترین جایگزین برای پیستون‌های قدیمی می‌دانند که شیر یا نیروی مکانیکی دارند. در صنایعی که نیاز به تولید هوای فشرده با حجم بیش از 7500 لیتر بر دقیقه داشته باشند از این کمپرسورها استفاده می‌کنند. در ادامه بیشتر با این مدل کمپرسور آشنا خواهید شد. همچنین میتوانید در مقالات قبلی راجع به کمپرسور اسکرو ۷۰۰۰ لیتری و کمپرسور اسکرو ۶۰۰۰ لیتری بخوانید.

کمپرسور اسکرو ۸۰۰۰ لیتری

بررسی و مشخصات فنی کمپرسور اسکرو با ظرفیت 8000 لیتر

کمپرسور اسکرو با ظرفیت 8000 لیتر یکی از مدل‌های پرکاربرد در صنایع و ساخته شده از قطعات با کیفیت و درجه یک همراه با حداقل هزینه نگهداری مورد نیاز است. مناسب‌ترین الکتروموتور برای این کمپرسورها باید 60 اسب بخار قدرت داشته باشد و توان مصرفی آنها 45 کیلووات باشد. مشخصه اصلی این کمپرسورها تولید هوای فشرده معادل 8000 لیتر بر دقیقه است.

فشار کاری (Working Pressure) در این مدل کمپرسورهای اسکرو بین 8 تا 13 بار است. بهترین نوع ایرند یا هواساز، مارک EVO 15 از شرکت روتورکمپ آلمان است. به کمک شیرهای آنلودری که بر روی کمپرسور اسکرو 8000 لیتری قرار داده شده می‌توان ورود هوا را کنترل کرد.

سیستم سپراتور یکی از اصلی‌ترین اجزای این مدل کمپرسور اسکرو است. به عبارت دیگر چون در داخل هواسازها روغن زیادی وجود دارد تا جلوی اصطکاک و استهلاک مابین قطعات گرفته شود و همچنین روتورها را خنک کند، باید وسیله‌ای هم در نظر بگیرند تا هوای خروجی روغن نداشته باشد. در اینجاست که اهمیت بخشی به نام سپراتور که جدا کننده روغن از هواست به خوبی مشخص می‌گردد. سپراتوری که برای کمپرسور اسکرو 8000 لیتری در نظر گرفته شده از شرکت SOTRAS ایتالیاست.

بد نیست بدانید که میزان روغن خارج شده از 5 ppm کمتر است و اساس جداسازی روغن و هوا، اختلاف وزن آنهاست. نویز دستگاه (حدود 75 دسی بل) به کمک محفظه ضد نویز و عایق بندی شده به شدت کاهش پیدا کرده است. بخشی از فعالیت دستگاه نیز به گرما تبدیل می‌شود که با رادیاتور و فن‌های خنک کننده قدرتمند، از شدت آن می‌کاهند.

کمپرسور اسکرو 8000 لیتری مجهز به تابلو برق PLC است که با صفحه نمایش خود امکان کنترل مستقیم فشار و دما را به شما می‌دهد. به کمک این تابلو برق امکان اطلاع از زمان دقیق تعویض روغن و فیلتر هم وجود دارد. قطعات زیادی برای ساخت این تابلو برق استفاده شده که از جمله آنها می‌توان به کنتاکتور، پرشر سوئیچ، بیمتال موتور، بیمتال فن، صفحه کنترل PLC آرسین و تایمر اشاره کرد.

برای رنگ آمیزی بدنه کمپرسور 8000 لیتری هم به تمامی اصول و استانداردها توجه کرده‌اند و با تکنیک رنگ آمیزی الکترواستاتیک کوره‌ای، مقاومت آن را نسبت به عوامل محیطی مختلف چندین برابر ساخته‌اند.

مزایای کمپرسور اسکرو 8000 لیتری

کمپرسور اسکرو با ظرفیت تولید هوای فشرده 8000 لیتر بر دقیقه نسبت به سایر محصولات مشابهی که در بازار وجود دارند، مزایای بسیار مهمی دارد. همین مزایا سبب شده که ارزش خرید آن بالاتر برود. برخی از مهم‌ترین مزایای این کمپرسور عبارتند از:

  • میزان صدای کمپرسور 75 دسی بل است که با توجه به قدرت دستگاه رقم فوق ‌العاده‌ای است؛
  • الکتروموتور این کمپرسور توسط برترین تولید کنندگان ساخته شده است؛
  • اتاق فلزی این کمپرسور به شکل یک تکه و با آب بندی اصولی به همراه عایق‌های آکوستیک یا نویزگیر ساخته شده است؛
  • کلیه لوله کشی‌ها و اتصالات فشار قوی و فلزی هستند؛
  • روغن استفاده شده برای اسکرو، روغن VDL است که مخصوص این دستگاه‌هاست؛
  • آنلودر و سر سپراتور مورد استفاده برای این کمپرسور از شرکت VMC ایتالیاست؛
  • برای جلوگیری از ورود گرد و غبار، فیلتر مخصوص در ورودی کابین تعبیه شده است؛
  • سقف کمپرسور اسکرو 8000 لیتری متحرک است تا تعمیرات و نگهداری آن ساده‌تر باشد؛
  • مصرف برق پایین با گرید B است در نتیجه در رده کمپرسورهای کم مصرف قرار می‌گیرد؛
  • هزینه‌های نگهداری نسبت به سایر کمپرسورهای بازار تا 40% کمتر است؛
  • با سیستم هوشمند تعبیه شده، دستگاه هیچ موقع به طور پیاپی خاموش و روشن نخواهد شد؛
  • به دلیل پیوسته بودن فرایند متراکم سازی هوا، احتمال بازگشت هوا به درون ایرند صفر است؛
  • با راندمان کاری بالا می‌توان به شکل پیوسته و 24 ساعته از این دستگاه استفاده نمود؛
  • نصب و راه اندازی ساده و سریع است

ویژگی بسیار مهم کمپرسور اسکرو 8000 لیتری، امکان تغییر دور الکتروموتور طبق جدول استاندارد شرکت روتورکمپ برای کاهش تولید هوای فشرده و افزایش طول عمر دستگاه است.

در حالت عادی دستگاه با 3000 دور بر دقیقه و فشار کاری 8 بار، 8000 لیتر در دقیقه هوای فشرده تولید می‌کند. اما امکان کاهش تا 2600 دور بر دقیقه در فشار کاری 10 بار نیز وجود دارد که در این حالت، حجم هوای تولید شده 6100 لیتر خواهد شد. همچنین می‌توانید در فشار کاری 13 بار و 2100 دور الکتروموتور، حجم هوادهی را به 4600 لیتر برسانید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *