کمپرسور اسکرو 9000 لیتری

کمپرسور اسکرو 9000 لیتری یکی از قوی‌ترین کمپرسورهای هواساز صنعتی با قابلیت تولید 9000 لیتر هوای فشرده در دقیقه است. مزیت بزرگ این کمپرسورها عدم وابستگی به شیر یا نیروی مکانیکی است و اساس کارکرد آنها جابجایی مثبت یا Positive Shift است. در ادامه با مشخصات فنی، ویژگی‌ها و مزایای کمپرسورهای اسکرو 9000 لیتری آشنا خواهید شد. ضمنا میتوانید در مقالات قبلی، مطالب مربوط به کمپرسور اسکرو ۸۰۰۰ لیتری و کمپرسور اسکرو ۷۰۰۰ لیتری را مطالعه کنید.

کمپرسور اسکرو ۹۰۰۰ لیتری

مشخصات فنی کمپرسور اسکرو ۹۰۰۰ لیتری

کمپرسورهای اسکرو برای اینکه بتوانند هوای فشرده تولید کنند نیاز به الکتروموتور دارند. الکتروموتوری که برای کمپرسور اسکرو 9000 لیتری قرار داده شده قدرتی معادل 75 اسب بخار یا توانی معادل 55 کیلووات دارد. این نوع الکتروموتور برای این مدل کمپرسورهای قوی صنعتی لازم است. فشار کاری که دستگاه تحت آن هوای فشرده تولید می‌کند بین 8 تا 13 بار است. در کمپرسورهای اسکرو براساس مشخصات الکتروموتور، باید از هواساز یا ایرند (AIREND) مناسب استفاده کنند که بهترین نوع آن در حال حاضر، روتورکمپ آلمانی EVO 15 است.

در کمپرسورهای اسکرو برای اینکه اصطکاک و سایش بین قطعات کاهش پیدا کند و تا حدی بتوانند موتور را خنک نگه دارند از روغن‌های مخصوص استفاده می‌کنند. بنابراین در کمپرسور اسکرو 9000 لیتری ترکیبی از هوا و روغن وجود دارند. این ترکیب کمک می‌کند که طول عمر دستگاه افزایش پیدا کند. اما نکته مهم اینجاست که هوای خروجی نباید حاوی روغن باشد بنابراین از سپراتور مخصوص استفاده می‌کنند تا براساس وزن مولکولی، هوا و روغن را از یکدیگر جدا کند. نرخ خروجی روغن هم 5 ppm است.

از دیگر ویژگی‌های کمپرسور اسکرو 9000 لیتری وجود فن و رادیاتور برای خنک سازی است. در صورتی که گرمای دستگاه از حد معینی بالاتر برود احتمال آسیب دیدن دستگاه و افزایش هزینه‌های تعمیر و نگهداری رخ خواهد داد. یکی از مشکلاتی که در برخی کمپرسورهای اسکرو به چشم می‌خورد، مخصوصا نمونه‌های پرقدرت صنعتی، سر و صدای زیاد دستگاه است. جنس کمپرسورهای اسکرو 9000 لیتری ما از ورق‌های ضخیم و کاملا آکوستیک و ضد صوت ساخته ‌شده و درزبندی به طور کامل انجام گرفته تا صدای بسیار کمی به محیط وارد شود.

در برخی صنایع، کمپرسورهای اسکرو در محیط‌های روباز قرار دارند یا در صنایعی استفاده می‌شوند که اثر رطوبت و مواد شیمیایی باعث زنگ زدگی و خوردگی بدنه می‌گردد. ما برای رنگ آمیزی کمپرسور اسکرو 9000 لیتری از رنگ بدنه 3 لایه اپوکسی با جدیدترین فناوری پوشش دهی استفاده کرده‌ایم که نه تنها در برابر عوامل محیطی بلکه در برابر خراشیدگی هم مقاوم هستند.

کمپرسورهای اسکرو مجهز به تابلو برق PLC هستند. تابلو برق‌های PLC صفحه نمایشگری دارند که بر روی آن اطلاعات مختلف میزان دما، فشار و زمان تعویض فیلتر و روغن را به شما نمایش می‌دهند. عملکرد این بخش طبق استانداردهای CE اروپا تنظیم شده است. قطعاتی که برای ساخت تابلو برق PLC کمپرسور اسکرو 9000 لیتری به کار گرفته شده کیفیت و دقت عملکرد بسیار بالایی دارند.

مزایای کمپرسور اسکرو ۹۰۰۰ لیتری

کمپرسور اسکرو 9000 لیتری نسبت به کمپرسورهای پیستونی و نسل قبل مزایای بسیار مهمی دارد و همین عامل باعث شده تا در صنایع مختلف کاربرد داشته باشد. برخی از مهم‌ترین مزایای این مدل کمپرسورها را در ادامه مشاهده می‌فرمایید:

  • کاهش شدید مصرف برق؛
  • استفاده از استانداردهای CE اروپا برای ساخت تابلو برق PLC و ASME SCE8 برای ساخت بدنه و اتصالات؛
  • مقاومت بسیار بالای بدنه، اتصالات و قطعات به کار رفته همراه با راندمان کاری بالا که منجر به کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری شده است؛
  • هوای فشرده تولید شده امکان بازگشت به درون دستگاه را ندارد که این ویژگی بخاطر عملکرد پیوسته دستگاه کمپرسور اسکرو است؛
  • رنگ بدنه کمپرسور اسکرو 9000 لیتری مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی، خراشیدگی و ضربه دارد؛
  • ورق بکار رفته با ضخامت 10 میلی متر انتخاب شده و درز بین قسمت‌های مختلف بدنه به خوبی عایق بندی شده تا نویز دستگاه بسیار کاهش پیدا کند؛
  • روغن موتور و آنلودر به ترتیب از شرکت VMC و VDL هستند که مخصوص کمپرسورهای اسکرو است؛
  • امکان بررسی و تنظیم دستگاه از طریق صفحه نمایشگر تابلو برق PLC وجود دارد

یکی از مزایای بسیار مهم کمپرسور اسکرو 9000 لیتری امکان تغییر دور موتور الکتروموتور در شرایط کاری مختلف است تا میزان تولید هوای فشرده برحسب نیاز صنایع قابل تغییر باشد.

بر همین اساس طبق جدول استاندارد شرکت روتورکمپ آلمان می‌توانید در فشار کاری 8 بار و گردش 3600 دور الکتروموتور، حجم هوای فشرده تولید شده را به 9000 لیتر در دقیقه برسانید. در صورتی که صنایع مختلف به هوای فشرده کمتر نیاز داشته باشند می‌توانند به طور موقت، با افزایش فشار کاری به 10 بار و کاهش گردش الکتروموتور به 3100 دور، حجم هوای فشرده تولید شده را به 8000 لیتر در دقیقه برسانند. همچنین با افزایش فشار کاری به 13 بار و کاهش گردش الکتروموتور به 2600 دور، حجم هوای فشرده تولید شده به 6100 لیتر در دقیقه خواهد رسید.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *