با مشخصات فنی و ویژگی های کمپرسور اسکرو ۶۰۰۰ لیتری بیشتر آشنا شوید!

کمپرسور اسکرو 6000 لیتری در دسته کمپرسورهای گازی قرار می‌گیرد که با مکانیسم دورانی و جابجایی مثبت کار می‌کنند. تفاوت اصلی بین این نوع کمپرسور با مدل‌های پیستونی قدیمی، نبود شیر یا نیروی مکانیکی و راندمان کاری بالاست. کلیه صنایعی که به حجم بالای 6000 لیتر هوای فشرده در دقیقه نیاز داشته باشند از این کمپرسورها خریداری می‌کنند. در ادامه بیشتر با مشخصات فنی و مزایای این دسته از کمپرسورهای اسکرو آشنا می‌شوید. ضمن اینکه در مقالات قبلی در مورد کمپرسور ۵۰۰۰ لیتری و کمپرسور ۴۰۰۰ لیتری توضیحات جامعی داده شده که در صورت نیاز میتوانید به آنها مراجعه نموده و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

کمپرسور اسکرو ۶۰۰۰ لیتری

مشخصات فنی کمپرسور اسکرو 6000 لیتری

کمپرسورهای اسکرو 6000 لیتری با قابلیت تولید 6000 لیتر هوای فشرده در دقیقه با کد SCM60 تولید می‌شوند.در ساخت این کمپرسورها از قطعات درجه یک و با کیفیت استفاده شده تا هزینه‌های تعمیر و نرخ خرابی کاهش پیدا کند. این دستگاه تحت فشار کاری 8 تا 13 بار کار می‌کنند و برای این که بتوانند این میزان هوای فشرده را با راندمان بالا تولید کنند به الکتروموتور مناسب نیاز دارند.

بهترین مدل الکتروموتور برای یک کمپرسور اسکرو 6000 لیتری، مدلی با قدرت 45 کیلووات یا 60 اسب بخار است. البته باید از هواساز یا AIREND بسیار مناسب هم برخوردار باشد که بهترین نوع آن، EVO9 از شرکت روتورکمپ آلمان است. ورود هوا به درون هواساز یا ایرند به کمک شیرهای آنلودر VMC ایتالیا تنظیم می‌شود که بهترین شرکت اروپایی در ساخت این قطعات است.

سپراتور قدرتمند و پیشرفته این کمپرسور با راندمان بالا وظیفه جداسازی روغن و هوا را قبل از خارج شدن از کمپرسور بر عهده دارد. در واقع چون ترکیبی از روغن و هوا درون کمپرسور وجود دارد، هوای خروجی باید فاقد روغن باشد.

نقش اصلی روغن در کمپرسور 6000 لیتری اسکرو، کاهش اصطکاک بین قطعات است و نقش ثانویه آن خنک سازی روتورهاست. بنابراین موقع خروج هوا به کمک سپراتور SOTRAS ایتالیا، روغن از هوا جدا می‌گردد. رادیاتور دو قسمتی به همراه فن‌های خنک کننده اطمینان می‌دهند که هوای خارج شده دمای مناسبی دارد چرا که در اثر فعالیت دستگاه، هوای داغ تولید می‌شود.

نگران صدای دستگاه هم نباشید چون کابین با قدرت صداگیری بالا برای آن در نظر گرفته شده است. کنترل پارامترهای مختلف نظیر دما و فشار از طریق صفحه نمایشگر موجود در تابلو برق PLC و میکرو کنترل انجام می‌پذیرد. ضمنا به کمک این صفحه نمایشگر می‌توانید از زمان تعویض فیلترها و روغن مطلع شوید.

تابلو برق PLC در کمپرسور 6000 لیتری اسکرو یکی از بخش‌های پیچیده و بسیار مهمی است که از قطعات مختلف مثل بیمتال موتور، آرسین، کنتاکتور، تایمر، پرشر سوئیچ و بیمتال فن ساخته شده است. رنگ بدنه کمپرسور اسکرو به کمک تکنولوژی الکترواستاتیک کوره‌ای است که ماندگاری و مقاومت آن را در برابر خراشیدگی و سایر عوامل محیطی افزایش می‌دهد.

مزایای کمپرسور اسکرو 6000 لیتری

قبل از اینکه به بررسی موردی مزایای کمپرسور اسکرو 6000 لیتری بپردازیم، به مهم‌ترین ویژگی و مزیت این دستگاه اشاره می‌کنیم. ظرفیت و توان اصلی هواساز این دستگاه 6000 لیتر بر دقیقه است اما به کمک قابلیت تغییر دور الکتروموتور می‌توان ظرفیت آن را در شرایط نیاز تغییر داد که بر روی طول عمر دستگاه هم اثر مثبت دارد.

در حالت پایه، الکتروموتور با قدرت 4200 دور بر دقیقه و تحت فشار کاری 8 بار، قادر به تولید 6000 لیتر هوای فشرده است. اما در صورت نیاز می‌توان با کاهش دور الکتروموتور به 3800 دور بر دقیقه و تحت فشار کاری 10 بار، حجم هوادهی را به 5200 لیتر کاهش داد. همچنین طبق جدول استاندارد شرکت روتورکمپ آلمان، تحت فشار کاری 13 بار و 4500 دور بر دقیقه برای الکتروموتور، ظرفیت هوادهی تا 3400 لیتر هم قابل کاهش است.

از دیگر مزایای کمپرسور 6000 لیتری اسکرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از روغن مخصوص کمپرسور به نام روغن VDL،
  • آنلودر و سر سپراتور ساخت شرکت VMC ایتالیا،
  • تعبیه کردن فیلتر مخصوص در قسمت ورودی کابین جهت عدم نفوذ گرد و غبار،
  • کاهش 40 درصدی هزینه‌های تعمیر و نگهداری به دلیل استفاده از قطعات مرغوب،
  • مصرف برق پایین که بسیاری از هزینه‌های جانبی را کاهش می‌دهد،
  • جلوگیری از بازگشت دوباره هوای فشرده به درون ایرند به دلیل پیوسته بودن فرایند فشرده سازی،
  • راندمان کاری عالی و امکان کارکرد به شکل 24 ساعته،
  • اتصالات فلزی مقاوم با خاصیت ضد خورندگی در بخش لوله کشی و اتصالات،
  • محفظه آکوستیک و کاملا مقاوم برای جلوگیری از پخش شدن صدای دستگاه،
  • نصب سریع و راحت
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *