کمپرسور ۵۰۰۰ لیتری چه ویژگی ها و مزایایی دارد؟

کمپرسور اسکرو 5000 لیتری یکی از کمپرسورهای گازی با کاربرد گسترده در صنایع مختلف است. کمپرسورهای اسکرو بخاطر نبود شیر یا نیروی مکانیکی و مکانیسم عملکردی دورانی و جابجایی مثبت به راحتی قابل تشخیص هستند. بنابراین نباید کمپرسور اسکرو با کمپرسورهای پیستونی نسل قبل اشتباه گرفته شوند. کمپرسوری که در این مطلب بررسی خواهیم کرد قابلیت تولید 5000 لیتر هوای فشرده در دقیقه را دارد. در ادامه مشخصات فنی و مزایای این نوع کمپرسورها را مشاهده می‌کنید.

کمپرسور ۵۰۰۰ لیتری

مشخصات فنی کمپرسور اسکرو 5000 لیتری

کمپرسور اسکرو 5000 لیتری با کد SCM50 امکان تولید 5000 لیتر هوای فشرده در هر دقیقه را دارد. بهترین نوع الکتروموتور برای این کمپرسور جهت انتقال نیروی لازم، الکتروموتوری با قدرت 37 کیلووات یا 50 وات است. فشار کاری دستگاه هم بین 8 تا 13 بار خواهد بود. به عبارت دیگر در فشار کاری بین 8 تا 13 بار ماکزیمم مقداری که هوای فشرده تولید خواهد شد، 5000 لیتر بر دقیقه است.

هواساز یا AIREND ای که این دستگاه به آن نیاز دارد تا بتواند به خوبی هوای وارد شده را فشرده و متراکم کند، از نوع EVO9 مدل روتورکمپ آلمان است. پس از این نیاز به سپراتور خواهد داشت تا ترکیب روغن و هوا را براساس اختلاف جرم از هم جدا کند که با کیفیت‌ترین سپراتور برای آن در نظر گرفته‌ شده است. این سپراتور ساخت شرکت ایتالیایی SOTRAS است. نقش روغن برای خنک سازی روتور و کم کردن اصطکاکی است که در نتیجه کارکرد بین قطعات رخ می‌دهد.

در ساخت قطعات و بدنه از متریال‌های بسیار با کیفیت استفاده کرده‌اند که علاوه بر آب بندی و عایق کاری حرفه‌ای، جلوی بسیاری از هزینه‌های تعمیر و نرخ خرابی گرفته شده است. همچنین از طرفی منجر به کاهش شدید نویز دستگاه شده تا صدای حاصل از کارکرد دستگاه مزاحمت زیادی درست نکند.

در انتها هم از یک رادیاتور دو قسمتی برای ساخت کمپرسور اسکرو 5000 لیتری استفاده کرده‌اند تا به کمک فن‌های مخصوص، جلوی داغ شدن دستگاه را در حین کار کردن بگیرند. این دستگاه هم خوشبختانه صدای بسیار کمی از خود تولید می‌کند که از ویژگی‌های بسیار مهم آن است.

امکان کنترل پارامترهای مختلف با صفحه نمایشگر و میکرو کنترل وجود دارد که بر روی تابلو برق PLC قابل مشاهده است. صفحه نمایشگر موجود بر روی تابلو برق PLC اطلاعات مختلفی مثل میزان فشار، دما، زمان تعویض فیلتر و همچنین تعویض روغن مخصوص کمپرسور اسکرو را به شما اطلاع می‌دهد. قطعاتی که در ساخت این تابلو برق به کار رفته‌اند شامل آرسین، کنتاکتور، بیمتال فن، سوئیچ فشار، تایمر و غیره است که در هماهنگی با یکدیگر اطلاعات مختلفی در اختیار شما می‌گذارند.

مزایای کمپرسور اسکرو 5000 لیتری

کمپرسورهای اسکرو ویژگی و مزایای متعددی دارند و همین عامل باعث شده تا به سرعت جایگزین کمپرسورهای پیستونی نسل قدیم شوند. مهم‌ترین ویژگی و مزیت کمپرسور اسکرو 5000 لیتری امکان تغییر سرعت گردش الکتروموتور برای تولید هوای فشرده در شرایط مورد نیاز است که بر روی افزایش طول عمر دستگاه تأثیر می‌گذارد.

طبق جدول استاندارد شرکت روتورکمپ آلمان، الکتروموتور کمپرسور 5000 لیتری اسکرو در شرایط فشار کاری 8 بار قادر به تولید 6400 لیتر در دقیقه هوای فشرده است و با افزایش فشار کاری به 10 بار میزان تولید هوای فشرده به 5000 لیتر بر دقیقه می‌رسد. همچنین با افزایش فشار کاری به 13 بار این کمپرسور حدود 4750 لیتر در دقیقه هوای فشرده تولید خواهد کرد.

سایر مزایا و ویژگی‌های کمپرسور اسکرو 5000 لیتری عبارتند از:

  • محافظت از دستگاه در برابر نفوذ گرد و غبار با تعبیه کردن فیلتر مخصوص؛
  • مصرف برق پایین که ناشی از کیفیت بالا و تکنولوژی ساخت پیشرفته است؛
  • پیوسته بودن تولید هوای کامپکت یا فشرده به منظور جلوگیری از بازگشت هوا به درون دستگاه؛
  • قطعه آنلودر سفارشی ساخت شرکت ایتالیایی VMC؛
  • کاهش هزینه تعمیر و نگهداری تا 35% نسبت به کمپرسورهای نسل قبلی؛
  • امکان فعالیت پیوسته بدون افت شدید راندمان کاری؛
  • اتاقک آکوستیک برای جایگیری کمپرسور که مانع از پخش شدن صدای دستگاه می‌شود؛
  • رنگ بدنه کاملا مقاوم در برابر عوامل محیطی خورنده و همچنین خراشیدگی سطحی؛
  • آنلودر و سر سپراتور ایتالیایی VMC؛
  • نصب راحت و سریع
  • اتصالات مقاوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *