ویژگی های کمپرسور اسکرو 4000 لیتری

کمپرسور اسکرو 4000 لیتری از انواع کمپرسورهای با عملکرد دورانی و جابجایی مثبت است. کاربرد اصلی آن در صنایعی است که نیاز به حجم بالایی از هوای فشرده ندارند. دلیل اصلی جایگزین شدن این نوع کمپرسورها به جای نمونه‌های پیستونی، نبود شیر یا نیروی مکانیکی و سایر مواردی است که در ادامه اشاره خواهیم کرد. در ادامه بیشتر با این نوع کمپرسورها و کاربرد مخصوص آنها آشنا خواهید شد.

کمپرسور اسکرو 4000 لیتری

مشخصات فنی کمپرسور اسکرو 4000 لیتری

کمپرسور اسکرو 4000 لیتری برای عملکرد صحیح خود نیاز به الکتروموتوری دارد که قدرت آن 30 اسب بخار یا 40 کیلووات باشد. کد دستگاه SCM40 بوده و در دقیقه می‌تواند 4000 لیتر هوای فشرده تولید کند. فشار کاری این دستگاه بین 8 تا 13 بار است و مناسب‌ترین واحد هواساز یا ایرند برای آن مدل روتورکمپ آلمان مدل EVO6 است.

برای جدا کردن روغن از هوا، از سپراتور کمک گرفته شده که تا قبل از خروج هوای فشرده از کمپرسور از یکدیگر جدا شده باشند. جداسازی روغن و هوا براساس اختلاف وزن مولکولی و در یک بخش مخصوص با دو مخزن است. این سپراتور از شرکت SOTRAS ایتالیاست که در حال حاضر مرغوب‌ترین نمونه بازار با شهرت جهانی است. بد نیست بدانید که علت وجود روغن و اختلاط آن با هوا، خنک سازی موتور و کاهش اصطکاک قطعات کمپرسور اسکرو 4000 لیتری است که در نهایت منجر به افزایش طول عمر دستگاه خواهد شد.

خروجی روغن در این دستگاه‌ها نیز 5ppm است و برای خنک سازی از رادیاتور و فن خنک کننده قوی استفاده کرده‌اند. به دلیل اینکه بخشی از انرژی الکتریکی دستگاه به تولید گرما می‌انجامد، حرارت و گرمای زیاد تولید شده باید دفع شود که اینکار بر عهده رادیاتور و فن‌های خنک کننده است.

صدا و نویز دستگاه بسیار کم است چون کابین آن تا حد زیادی جلوی انتشار صدای تولید شده را می‌گیرد. در واقع ساختار محفظه دستگاه به نوعی است که عملکرد ضد آکوستیک دارد. مخزن کمپرسور اسکرو 4000 لیتری طبق استاندارد ASME SEC8 تولید شده است.

برای رنگ آمیزی و پوشش دهی از 3 لایه رنگ اپوکسی استفاده کرده‌اند که مقاومت بسیار بالایی در برابر خراشیدگی سطحی و زنگ زدگی دارند. همچنین برای جهت تعمیرات و چک کردن دوره‌ای بخش‌های مختلف کمپرسور اسکرو، دریچه منهول سقفی بازشو قرار داده‌اند که دسترسی راحتی را فراهم کرده است.

ضمنا برای کنترل پارامترهای مختلف می‌توانید از صفحه نمایشگر موجود بر روی تابلو برق PLC آن استفاده کنید. این تابلو برق طبق استاندارد CE ساخته شده و بهترین قطعات در ساخت آن به کار رفته است. بر روی صفحه نمایشگر تابلو برق، اطلاعات مختلف مثل فشار، دما، زمان تعویض فیلتر و روغن را مشاهده خواهید کرد. عملکرد این تابلو برق وابسته به قطعاتی مثل بیمتال فن، پرشر سوئیچ، کنتاکتور، آرسین، تایمر و غیره است که از مرغوب‌ترین نمونه‌ها استفاده شده است.

مزایا و ویژگی‌های کمپرسور اسکرو 4000 لیتری

مهم‌ترین ویژگی و مزیت کمپرسور اسکرو 4000 لیتری نسبت به نمونه‌های مشابه و کمپرسورهای پیستونی نسل قبلی این است که می‌توان بسته به شرایط مختلف، سرعت گردش الکتروموتور را تغییر داد. این کار باید با دقت و تحت جدول استاندارد شرکت روتورکمپ آلمان صورت گیرد. این ویژگی کمک می‌کند تا در شرایط نیاز، دستگاه مجبور نباشد با همه توان خود کار کند که در نهایت منجر به افزایش دوام و ماندگاری آن خواهد شد.

بنابراین کمپرسور اسکرو 4000 لیتری در فشار 8، 10 و 13 بار با دور موتور متفاوت به ترتیب قادر به تولید 5040، 4400 و 3800 لیتر هوای فشرده در هر دقیقه است.

از دیگر مزایا و ویژگی‌های کمپرسور اسکرو 4000 لیتری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از ورق ضخیم 10 میلی ‌متری برای ساخت بدنه که خاصیت ضد آکوستیک به آن داده است؛
  • دارای اتصالات ضد زنگ و سوپاپ اطمینان به همراه شیر ورودی و خروجی هوای فشرده؛
  • مجهز به شیر اتودرین یا تخلیه اتوماتیک و مانومتر؛
  • دارای رطوبت گیر و تله آبگیر؛
  • استفاده از استانداردهای بین المللی ASME SCE8 و CE برای ساخت کمپرسور اسکرو؛
  • مصرف کمتر برق و عدم نیاز به تعمیرات دوره‌ای و کوتاه مدت نسبت به نمونه‌های قبلی؛
  • استفاده از قطعه آنلودر ساخت شرکت ایتالیایی VMC؛
  • عدم بازگشت هوای فشرده خارج شده به درون دستگاه به دلیل پیوسته بودن فرایند؛
  • فعالیت پیوسته با راندمان بالا؛
  • رنگ بدنه کاملا مقاوم در برابر شرایط محیطی مختلف
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *