نکات مهم در تعیین قیمت کمپرسور

قیمت کمپرسور باتوجه به نوع آن و مشخصات دیگر تعیین می‌شود. کمپرسور صنعتی در انواع مختلفی به‌ فروش می‌رسد. این دستگاه کاربردهای زیادی دارد و در صنایع مختلف استفاده می‌شود. به‌طور کلی قبل از تحقیق درباره قیمت کمپرسور و خرید آن باید انواع کمپرسور صنعتی را بشناسید.

انواع کمپرسورهای صنعتی موجود در بازار کمپرسور دینامیکی، جابه‌جایی مثبت، روتاری پره‌ای، اسکرال، تشدیدکننده‌های فشار و کمپرسورهای کمکی هستند. در این مقاله ضمن توضیح درباره کمپرسورهای صنعتی درمورد خرید کمپرسور و قیمت آن صحبت می‌کنیم.

نکات مهم در تعیین قیمت کمپرسور

قیمت کمپرسور چقدر است؟

عوامل مختلفی مثل برند، کشور سازنده، نوع متریال، مقدار سوخت کمپرسور و کیفیت آن در قیمت کمپرسور تاثیر می‌گذارند. از آنجایی که کمپرسور دستگاه مهمی در صنایع به حساب می‌آید،‌ باید در خرید آن دقت کنید و دستگاه باکیفیت بخرید. علاوه‌بر عوامل ذکر شده به کیفیت واحد هواساز، الکتروموتور، مخزن کمپرسور، مونتاژ و استاندارد قطعات یدکی توجه کنید.

قیمت کمپرسور صنعتی با توجه به برند و کشور سازنده هم متفاوت است. کمپرسورهای صنعتی اسکرو معمولا تولید کشورهای ایتالیا، چین و آلمان هستند و بازه وسیعی از قیمتها را در بر میگیرند. گاهی افراد ترجیح می‌دهند کمپرسور صنعتی دست دوم بخرند. این کمپرسورها ارزان‌تر هستند.

انواع کمپرسور صنعتی

کمپرسورهای دینامیکی در دو نوع جریان شعاعی و جریان محوری هستند. أنواع جریان شعاعی، پره‌های شعاعی دارند و از نیروهای گریز از مرکز برای جابه‌جایی هوا استفاده می‌کنند. در مقابل کمپرسور جریان محوری پره‌های ثابت و متحرک دارند.

هوا یا گاز هم به شکل محوری دور محور گردان کمپرسور حرکت می‌کند. کمپرسورهای رفت‌وبرگشتی، دوار و دیافراگمی نوع جابه‌جایی مثبت هستند. معمولا بیشتر کارگاهها و صنایع از نوع رفت‌وبرگشتی یا پیستونی استفاده می‌کنند. خود کمپرسور پیستونی یا رفت‌وبرگشتی انواع مختلفی دارد. مثلا می‌تواند ثابت و قابل حمل باشد. انتخاب نوع کمپرسور به شرایط کارگاه شما بستگی دارد.

در صورتی که می‌خواهید در کارگاه‌های تجاری و خانه‌تان از کمپرسور رفت‌وبرگشتی استفاده کنید، می‌توانید نوع کمپرسور رفت‌وبرگشتی با 5.1 اسب‌بخار را تهیه کنید. کارگاه‌های صنعتی و نفتی هم به دستگاه‌های بزرگ‌تر احتیاج دارند

علاوه‌بر این‌ها کمپرسورهای دوار هم هستند که می‌توانند به صورت پیوسته کار کنند. کمپرسورهای روتاری در گروه‌ دستگاه‌های برودتی قرار می‌گیرند و گازها را فشرده می‌کنند. ارتعاشات کم، آلودگی صوتی کم، بازدهی بالا و جریان یکنواخت از مزایای کمپرسورهای روتاری هستند.

نکات مهم در تعیین قیمت کمپرسور

خرید کمپرسور صنعتی از کارخانه و عمده

خیلی از کارگاه‌ها ترجیح می‌دهند به جای حضور در فروشگاه‌های مختلف، کمپرسور را مستقیم از کارخانه بخرند. در این حالت، دستگاه‌ ارزان‌تر است و خرید کمپرسور بدون واسطه انجام می‌شود. شرکت‌‌های زیادی هم هستند که کمپرسور را به‌صورت عمده یا تک می‌فروشند.

خرید کمپرسور صنعتی از شرکت کمپرسور صفوی

شرکت صفوی کمپرسورهای مختلفی دارد. از نمونه کمپرسورهای این شرکت می‌توان به کمپرسور اسکرو، کمپرسور باد پیستونی و کمپرسور فشار قوی اشاره کرد. اگر سریعا به دستگاه کمپرسور احتیاج دارید و نگران قیمت و کیفیت کمپرسور هستید، حتما به بخش محصولات شرکت صفوی سر بزنید.

کمپرسور اسکرو در بیشتر کارخانه‌ها استفاده می‌شود و خرید این نوع کمپرسور اهمیت زیادی برای کارخانه‌ها دارد. هنگام خرید به کاتالوگ‌ها و دستورالعمل‌های دستگاه توجه کرده و مشخصات دستگاه را بررسی کنید. به‌علاوه، حجم و فشار دستگاه در خرید کمپرسور اهمیت دارند و باید این دستگاه را طبق استانداردها خریداری کنید.

اگر می‌خواهید برای اولین بار کمپرسور صنعتی بخرید، بهتر است کاتالوگ آن را بررسی کنید و از متخصصین و تکنسین‌ها کمک بگیرید. فشار کمپرسور و هوای مصرفی تمام ماشین‌آلات کارخانه را محاسبه کنید. جمع هوای موردنیاز همه ماشین‌ها برابر با حداقل حجم هوای تولیدشده از کمپرسور است.

توجه کنید که ظرفیت کمپرسور شما باید از عدد باد مصرفی کارخانه بیشتر باشد. اگر یک کمپرسور پیستونی در کارگاه دارید، ولی به کمپرسور دیگری احتیاج دارید به حجم و ظرفیت کمپرسور توجه کنید. کمپرسور اصلی و ذخیره کارگاه را هم مشخص کنید.

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *