عوامل تعیین قیمت کمپرسور

طیف وسیعی از گزینه ها برای انتخاب دستگاه کمپرسور در دسترس هستند. دستگاه‌های کمپرسور از نظر قدرت و همچنین جریان هوا و فشاری که می‌توانند تولید کنند متفاوت هستند. آن‌ها همچنین در انواع موتور، اندازه‌ها و طرح‌های مختلف عرضه می‌شوند و شما می‌توانید از بین ویژگی‌های متعدد یکی را انتخاب کنید.

نکات مهم در تعیین قیمت کمپرسور

بسیار مهم است که بدانید چگونه یک دستگاه کمپرسور را انتخاب کنید که نیازهای شما را برآورده کند و درعین‌حال که هزینه‌های شما قابل‌کنترل باشد، نتایجی را که می‌خواهید به شما برساند. برای مثال، اگر یکی را خریداری کنید که قدرت کافی ندارد، نمی‌توانید کار خود را به‌طور قابل‌اعتماد کامل کنید. حتی ممکن است به تجهیزات شما آسیب برساند و باعث شود که با خطرات ایمنی روبرو شوید. بااین‌حال، اگر سیستمی با قدرت بیشتر از نیاز خود بخرید، درنهایت بیش‌ازحد لازم خرج خواهید کرد و هزینه‌های اضافه‌شده لزوما هیچ مزیتی برای شما به همراه نخواهد داشت.

به دلیل این احتمالات، بسیار مهم است که در هنگام انتخاب یک دستگاه کمپرسور، نیازهای خود را به‌دقت ارزیابی کنید و همه گزینه‌های خود را در نظر بگیرید. این مقاله می‌تواند به‌عنوان راهنمای خریداران کمپرسور باشد که می‌توانید دفعه بعد که نیاز به خرید این تجهیزات داشتید از آن استفاده کنید. نگاهی به هر یک از عوامل زیر به شما در انتخاب درست کمک می‌کند.

عواملی که هنگام خرید کمپرسور باید به آن‌ها توجه کرد

به‌جای خرید قوی‌ترین مدلی که می‌توانید بخرید یا کم‌هزینه‌ترین مدلی را بخرید که نیازهای شما را برآورده می‌کند، باید نیازهای خود و گزینه‌های موجود را به‌دقت ارزیابی کنید. در اینجا عواملی هستند که باید در نظر بگیرید. قابل‌ذکر است هر یک از عوامل زیر می‌توانند در تعیین قیمت کمپرسور موثر باشند.

تعیین قیمت کمپرسور

1. ثابت یا قابل‌حمل؟ در داخل یا خارج؟

اکثر کمپرسورهای صنعتی به‌گونه‌ای ساخته می‌شوند که در یک مکان در یک کارخانه یا تأسیسات دیگر قرار بگیرند. بااین‌حال، برخی از برنامه‌ها از شما می‌خواهند که آن را از مکانی به مکان دیگر، منتقل کنید. به دلیل این نیازها، کمپرسورها در دو مدل ثابت و قابل‌حمل در دسترس هستند. مدل‌های قابل‌حمل به‌اندازه مدل‌های ثابت قدرتمند نیستند، در هنگام انتخاب کمپرسور در نظر بگیرید که آیا از سیستم در داخل یا خارج استفاده خواهید کرد.

2. نوع سیستم درایو

یکی دیگر از عوامل موثر در تعیین قیمت کمپرسور نوع سیستم درایو آن است. جایی که از کمپرسور خود استفاده می‌کنید نیز در نوع درایو موردنیاز شما نقش دارد. شما می‌توانید بین موتوربرقی و موتور دیزلی یکی را انتخاب کنید. موتورهای الکتریکی معمولا هزینه کمتری برای کارکردن دارند و نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند، اما نیاز به منبع ثابت برق دارند.

برخی از کمپرسورها دارای درایو فرکانس متغیر یا VFD هستند که میزان انرژی مصرفی را تنظیم می‌کنند. آن‌ها این کار را با تغییر فرکانس و ولتاژ ورودی موتور انجام می‌دهند که باعث صرفه‌جویی در انرژی و کاهش هزینه‌های عملیاتی می‌شود.

3. Cfm

یک مرحله حیاتی در خرید کمپرسور، تعیین میزان توان موردنیاز شما است. سازندگان توانایی‌های ماشین‌آلات خود را به روش‌های مختلف اندازه‌گیری می‌کنند که همه آن‌ها برای انتخاب قطعه مناسب برای نیازهای شما مفید است. فوت مکعب در دقیقه یا cfm واحد اندازه‌گیری مقدار جریان هوایی است که یک کمپرسور می‌تواند تولید کند. انواع مختلفی از اندازه‌گیری cfm وجود دارد که در تعیین قیمت کمپرسور موثر است.

4. Psi

Psi که مخفف پوند بر اینچ مربع است، میزان فشاری که یک کمپرسور می‌تواند ایجاد کند را اندازه‌گیری می‌کند. این اندازه‌گیری گاهی اوقات به‌صورت psig نیز نوشته می‌شود که مخفف نیروی پوند بر اینچ مربع است. psi کمپرسور شما باید مطابق یا بالاتر از ابزار با بالاترین امتیاز باشد. برای تعیین cfm لازم نیست اندازه‌ها را با هم اضافه کنید. Psi و cfm دو اندازه‌گیری اصلی قدرت هستند که هنگام خرید کمپرسور استفاده می‌کنید.

5. اسب بخار

اندازه‌گیری اسب بخار همچنین می‌تواند اطلاعات مفیدی در مورد قابلیت‌های یک کمپرسور به شما بدهد، اما به‌عنوان عامل اصلی در نحوه انتخاب کمپرسور استفاده نمی‌شود. معمولاً cfm و psi موردنیاز شما به تعیین میزان اسب بخاری کمک می‌کند.

سازندگان معمولا اسب بخار در حال کار یا نامی یک موتور را اندازه‌گیری می‌کنند، که خروجی است که می‌تواند پس از رسیدن به دور در دقیقه کارکرد خود تولید کند. این اندازه‌گیری اسب بخار یکی از مواردی است که بیشترین ارتباط را با فرآیند خرید کمپرسور دارد.

6. اندازه مخزن

همچنین باید اندازه مخزن ذخیره‌سازی خود را که مخزن گیرنده نیز نامیده می‌شود، اندازه بگیرید. با مخازن بزرگ‌تر، هوای تحت‌فشار بیشتری برای خروجی فوری در دسترس خواهید داشت. اگر مخزن کوچک‌تری دارید، کمپرسور باید سخت‌تر کار کند تا همان خروجی را بگیرد.

عوامل تعیین قیمت کمپرسور

کمپرسورهای هوا باکیفیت بالا

قیمت خرید تنها عامل هزینه نیست که باید در نظر گرفته شود. سیستم‌های باکیفیت بالاتر ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند، اما می‌توانند در درازمدت از طریق کاهش هزینه‌های عملیاتی و نگهداری و چرخه عمر طولانی‌تر، در هزینه شما صرفه‌جویی کنند.

ویژگی‌های انواع کمپرسور هوا

انواع کمپرسور دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند. در اینجا برخی از ویژگی‌هایی است که ممکن است هنگام انتخاب یک دستگاه کمپرسور با آن‌ها روبرو شوید.

1. مواد

یکی از نکات مهم موادی است که اجزا از آن ساخته‌شده‌اند. به دنبال مواد بادوام مانند فولاد و چدن باشید. هر چه سیستم شما بتواند در برابر سایش، خوردگی و سایر آسیب‌ها مقاومت کند، دوام بیشتری خواهد داشت و هزینه‌های تعمیر و نگهداری شما نیز کاهش می‌یابد.

2. اجزاء

همچنین باید به ساخت و مدل تمامی موتورها، استارت‌ها، تسمه‌ها و سایر اجزای حیاتی دقت کنید. در مورد قطعات کوچک‌تر اما همچنان مهم مانند سوپاپ‌ها، بلبرینگ‌ها و چرخ‌دنده‌ها بپرسید. سازنده و توزیع‌کننده باید بتواند اطلاعاتی در مورد قطعات مورداستفاده در ساخت کمپرسور هوا به شما بدهد. تمام اجزایی که تجهیزات شما استفاده می‌کند باید از اعتبار و دوام برخوردار باشند.

3. کنترل

کمپرسورهای هوا از انواع مختلفی از سیستم‌های کنترلی استفاده می‌کنند که همگی به‌گونه‌ای کار می‌کنند که میزان هوای عرضه‌شده را با مقدار هوای موردنیاز شما مطابقت دهند. دو نوع اصلی کنترل عبارت‌اند از:

  • کنترل‌های سرعت ثابت
  • کنترل‌های سرعت متغیر

4. سیستم کاهش نویز

سطح نویز از مدلی به مدل دیگر متفاوت است، اما هر کمپرسوری هنگام کار مقداری نویز ایجاد می‌کند. رتبه‌بندی نویز یک واحد که برحسب دسی‌بل اندازه‌گیری می‌شود، بسیاری از دستگاه‌های کمپرسور دارای سیستم‌های کاهش نویز مانند محفظه‌های صدا هستند.

5. سیستم خنک‌کننده

برای جلوگیری از گرمای بیش‌ازحد، کمپرسورهای هوا به سیستمی برای دفع گرمای هدررفته نیاز دارند.

مکانیزم خنک‌کننده یک سیستم بسیار مهم است و بر راندمان، سطح نویز و قابلیت اطمینان کمپرسور شما تأثیر دارد.

6. حفاظت سازه

برای افزایش قابلیت اطمینان، دستگاه کمپرسور شما باید حفاظت ساختاری برای تمام قطعات و اتصالات حیاتی داشته باشد. یک قاب ساخته‌شده از مواد محکم نیز به بهبود دوام کمک می‌کند.

7. ویژگی‌های ایمنی

ایمنی همیشه یک اولویت است، بنابراین مطمئن شوید که کمپرسور هوای شما دارای ویژگی‌های ایمنی موردنیاز شما باشد. ویژگی‌های ایمنی مفید شامل حفاظ اطراف اجزای بالقوه خطرناک، مکانیسم‌های خاموش شدن خودکار در صورت گرم شدن بیش‌ازحد و سیستم‌های هشدار است که در صورت بروز خطا به شما هشدار می‌دهند. این سیستم‌های ایمنی نه‌تنها از کارکنان بلکه از تجهیزات شما نیز محافظت می‌کنند.

عوامل تعیین قیمت کمپرسور

نحوه انتخاب کمپرسور برای صنایع مختلف

طیف گسترده‌ای از صنایع از دستگاه کمپرسور استفاده می‌کنند، ازجمله بخش‌های تولید، خودرو، کشاورزی، اکتشاف انرژی، ساخت‌وساز، نجاری و بخش‌های دارویی و بسیاری دیگر.

نوع صنعت و انواع وظایفی که قصد دارید از کمپرسور خود برای آن‌ها استفاده کنید، در نحوه انتخاب کمپرسور هوا موثر است.

کمپرسورهای روتاری اسکرو کارآمدتر هستند

برای کاربردهای صنعتی، به یک دستگاه کمپرسور اسکرو  نیاز دارید. فن‌آوری‌های دیگری نیز در دسترس هستند، اما آن‌ها قدرت کافی برای اکثر مصارف صنعتی را فراهم نمی‌کنند. کمپرسورهای اسکرو، نسبت به سایر گزینه‌ها برای کاربردهای صنعتی کارآمدتر و مقرون‌به‌صرفه تر هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *