کمپرسور اسکرو 10000 لیتری، ویژگی ها و مزایا

کمپرسور اسکرو 10000 لیتری از جمله کمپرسورهای با ظرفیت بسیار بالا و قابل کاربرد در صنایع و کارخانجات بزرگ است. این صنایع به دلیل نیاز به حجم بالایی از هوای فشرده از کمپرسورهای نسل جدید به نام اسکرو و با ظرفیت بسیار بالای 10 هزار لیتر در دقیقه استفاده می‌کنند. این کمپرسورها برخلاف مدل‌های پیستونی نیاز به شیر و پیچ مکانیکی ندارند، مصرف برق و لرزش بهینه شده و در دو نوع خشک (بدون روغن یا اویل فری و روغنی) تولید می‌شوند. در ادامه بیشتر با کمپرسور اسکرو 10000 لیتری و ویژگی‌های آن آشنا خواهید شد. همچنین اگر در مورد کمپرسور اسکرو ۹۰۰۰ لیتری و کمپرسور اسکرو ۸۰۰۰ لیتری به اطلاعات نیاز دارید، به مقالات قبلی مراجه کنید.

کمپرسور اسکرو ۱۰۰۰۰ لیتری، ویژگی ها و مزایا

مشخصات فنی و نحوه کار کمپرسور اسکرو ۱۰۰۰۰ لیتری

کمپرسورهای اسکرو 10000 لیتری ساخت شرکت کمپرسور صفوی به صورت دورانی و شیفت مثبت کار می‌کنند. انتقال نیرو در این کمپرسورها وابسته به الکتروموتور است و سپس توسط تسمه به ایرندها منتقل می‌گردد. در کمپرسورهای اسکرو نوع الکتروموتور و ایرند به همراه جنس تسمه و خطی بودن پولی‌ها نسبت به همدیگر اهمیت بسیار بالایی دارد. در کمپرسور اسکرو 10000 لیتری بهترین قطعات از شرکت‌های معتبر خارجی استفاده شده‌اند.

الکتروموتوری که برای این کمپرسور در نظر گرفته شده با قدرت 100 اسب بخار و توان معادل 75 کیلووات ساعت کار می‌کند تا بتواند به کمک هواساز یا ایرند مدل EVO 15 میزان هوای فشرده مورد نیاز صنایع را تأمین کند. مدل هواساز از شرکت روتورکمپ آلمان است که در حال حاضر بهترین هواسازها را در دنیا تولید می‌کند. در ضمن الکتروموتور و ایرند در فشار کاری 8 تا 13 بار فعالیت دارند و قادر به تولید هوای فشرده، ماکزیمم تا 10 هزار لیتر بر دقیقه هستند.

کمپرسور اسکرو 10000 لیتری از نوع Oil-Flood است. در این کمپرسورها روغن و هوا با هم ترکیب می‌شوند. نقش روغن مخصوص کمپرسور، کاهش اصطکاک بین قطعات و همچنین خنک سازی موتور است. با این حال در مقایسه با کمپرسورهای اسکرو بدون روغن یا اویل فری (Oil-Free) نیاز به دستگاه سپراتور دارند تا هوای خروجی فاقد روغن باشد. کمپرسور اسکرو 10000 لیتری از دستگاه سپراتور پیشرفته با تکنولوژی جداسازی روغن و هوا براساس جرم مولکولی استفاده می‌کند. میزان روغن خروجی حدود 5 ppm است.

در کمپرسور 10 هزار لیتری اسکرو فن و رادیاتور به منظور خنک سازی گرمای تولید شده در اثر فعالیت دستگاه هم در نظر گرفته‌اند. با این کار آسیب به قطعات به شدت کاهش پیدا کرده و هزینه‌های تعمیر کمتر خواهند شد. کمپرسور اسکرو 10 هزار لیتری، مشابه با سایر کمپرسورهای تولیدی ما سر و صدای بسیار کمی دارد. نویز دستگاه در حد 75 دسی بل است که رقمی فوق العاده است. ما توانسته‌ایم با استفاده از ورق‌های ضخیم 10 میلی‌ متری، عایق سازی کامل درزهای اتصال و عایق بندی اصولی، شدت صدای خروجی از دستگاه را به شدت کاهش دهیم تا آلودگی صوتی به حداقل میزان ممکن برسد.

کمپرسور اسکرو 10000 لیتری صفوی با فناوری پوشش دهی پیشرفته و با 3 لایه رنگ اپوکسی کاملا مقاوم پوشانده شده است. بنابراین بدنه این کمپرسورها در برابر شرایط محیطی مقاوم بوده و دچار زنگ زدگی نمی‌شوند. البته تا حد زیادی هم در برابر خراشیدگی مقاوم هستند.

شرکت تولیدی صفوی برای مدل‌های مختلف کمپرسورهای اسکرو از جمله مدل 10 هزار لیتری، تابلو برق PLC با صفحه نمایشگر به کار برده است. این تابلو برق از قطعات پیشرفته و درجه یک مثل بیمتال، کنتاکتور، پرشر سوئیچ و غیره تشکیل شده است. بر روی صفحه نمایشگر شما می‌توانید اطلاعاتی مثل میزان دما و فشار دستگاه را چک کنید و حتی از زمان دقیق تعویض فیلتر و روغن مطلع شوید.

کمپرسور اسکرو ۱۰۰۰۰ لیتری چه مزایایی دارد؟

بزرگ‌ترین مزیت کمپرسور اسکرو 10000 لیتری نسبت به نمونه‌های مشابه در کمپرسورهای نسل قبل امکان تغییر میزان هوای فشرده تولید شده از طریق تغییر دور موتور الکتروموتور است. بنابراین شما می‌توانید طبق جدول استاندارد روتورکمپ آلمان، با تغییر دور موتور الکتروموتور تحت فشار کاری مختلف، میزان هوای تولید شده را کاهش دهید. مزیت این قابلیت این است که می‌توانید برحسب نیاز میزان هوای فشرده تولیدی را کمتر کنید تا دستگاه دائما تحت فشار بالا نباشد.

بر همین اساس کمپرسور اسکرو 10000 لیتری در دور 4100 و فشار کاری 10 بار قادر به تولید 10 هزار لیتر هوای فشرده در دقیقه است. با افزایش دور به 4700 و کاهش فشار کاری به 8 بار حجم تولیدی هوای فشرده به 12500 لیتر در دقیقه خواهد رسید. از طرفی با کاهش دور به 3400 و افزایش فشار کاری به 13 بار، این کمپرسور حدود 8500 لیتر در دقیقه هوای فشرده تولید خواهد کرد.

از دیگر مزایای کمپرسور اسکرو 10000 لیتری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بکارگیری روغن موتور و آنلودر از شرکت‌های معتبر VMC و VDL؛
  • رنگ بدنه مقاوم در برابر خراشیدگی، زنگ زدگی و خوردگی؛
  • امکان تولید هوای فشرده به صورت پیوسته و بدون امکان بازگشت هوای تولیدی به درون دستگاه؛
  • استفاده از ورق با ضخامت 10 میلی متر برای کاهش سر و صدای دستگاه؛
  • استفاده از دریچه در قسمت بالایی برای عبور راحت تکنسین جهت بررسی و تعمیرات دوره‌ای؛
  • مجهز به تابلو برق PLC پیشرفته با قطعات درجه یک؛
  • اتصالات مقاوم و ضد زنگ برای کاهش تعمیرات دوره‌ای و راندمان کاری؛
  • تولید کمپرسور طبق استانداردهای اروپایی روز دنیا
  • کاهش مصرف برق تا 40%.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *