کمپرسور اطلس کوپکو نسبت به سایر کمپرسورها چه مزیت‌هایی دارد؟

اطلس کوپکو یک شرکت سوئدی است که در سال 1837 تاسیس شد. این شرکت گستره وسیعی از تجهیزات صنعتی را از کمپرسورهای هوا و گاز، دیزل کمپرسور، دیزل ژنراتور، تا تجهیزات معدن و حفاری، ولوهای صنعتی و کوپلینگ ها و … تولید می‌کند. بی‌شک اطلس کوپکو با بیش از 140 سال سابقه جزو معتبرترین برندهای کمپرسور هوا است. کمپرسور اطلس کوپکو یک بخش شرکت Atlas Copco است که کمپرسورهای هوای تزریقی و بدون روغن متعددی را تولید، فروش و خدمات‌رسانی می‌کند.

این کمپرسورها چندین ویژگی عالی را ارائه می‌دهند:

  • بهره‌وری انرژی
  • فیلترهای خطوط هوا
  • کمپرسورهای گریز از مرکز، اسکرو دوار و رفت و برگشتی
  • خشک‌کن‌های هوای فشرده، یخچال دار، غشایی یا درایر حرارتی
  • کمپرسورهای روغن‌کاری شده یا بدون روغن
  • سیستم‌های توزیع هوا

تولید انرژی و بهره‌وری هزینه

کاربران کمپرسور اطلس کوپکو به دلیل توانایی آن‌ها در فشرده‌سازی و تبدیل هوا به فشار بالاتر نسبت به سایر برندها امتیاز بالایی به آن‌ها می‌دهند. کمپرسورها از یک سیستم لوله‌کشی مخصوص به نام AIRnet  استفاده می‌کنند که هوای فشرده را با فشار هوای ایده آل تحویل می‌دهد و کمپرسورها را بسیار کارآمد می‌کند.

اطلس همچنین شکل جدیدی از فناوری را برای افزایش بهره‌وری انرژی کمپرسور هوا خود – پیچ دمنده هوا – پیاده‌سازی کرد. کمپرسورهای جدیدتر Atlas Copco با جایگزینی پیچ‌های دمنده هوا به‌جای فن‌آوری سنتی لوب دمنده، 30 درصد انرژی کمتری دارند.

علاوه بر این نوآوری‌ها، مدل‌های جدیدتر اکنون از فناوری درایو سرعت متغیر (VSD) استفاده می‌کنند. این واحدها نسبت به مدل‌های سرعت ثابت 35 درصد انرژی کمتری مصرف می‌کنند، زیرا می‌توانند خروجی خود را در صورت نیاز تغییر دهند، بنابراین عملکرد کارآمدی را تضمین می‌کنند. ازآنجایی‌که این واحدها در هزینه‌های انرژی صرفه‌جویی می‌کنند، می‌توانند هزینه خود را در عرض چند ماه جبران کنند.

کمپرسور اطلس کوپکو

مدل‌های کمپرسور اطلس کوپکو

کمپرسور تانک نصب‌شده نوع  GA-7: خنک‌کننده‌های آن که به‌صورت افقی در بالا نصب‌شده است، به‌راحتی برای تمیز کردن در دسترس هستند و جریان هوا را خوب می‌کنند. سیستم لوله‌کشی هوای باکیفیت را دقیقا در جایی که به آن نیاز دارید، با فشار مناسب و با کمترین هزینه ممکن ارائه می‌دهد. عناصر آن انعطاف‌پذیری در طراحی سیستم و سهولت نصب را فراهم می‌کند.

کمپرسور Atlas 610 CFM : این کمپرسور اسکرو چرخشی تزریق روغن یک سیستم بسیار کارآمد و بادوام است. این یک کمپرسور همه‌کاره است که هوای فشرده و/یا برق را در یک فضای خاص تامین می‌کند. هنگامی‌که در هر برنامه‌ای که نیاز به کاهش حجم هوا یا نیرو دارد استفاده می‌شود.

کمپرسور یدک‌کش XATS786CD : دارای موتور بی‌صدا 249 اسب بخار و جریان هوا 786 cfm است که در 228 دور در دقیقه کار می‌کند و فشار 10.3 بار (150 psi) دارد. به دلیل اینکه یک واحد یدک‌کش است، می‌توان از آن در هر مکانی استفاده کرد.

کمپرسور اطلس کوپکو چه برتری ویژه‌ دیگری بر سایر برندهای معتبر موجود در بازار دارد؟

این برتری در بازار ایران کم‌وبیش چشمگیرتر و غیرقابل‌چشم‌پوشی است. که به دلایل زیر می‌تواند باشد:

  • برعکس کمپرسور اطلس کوپکو قطعات سایر کمپرسورها پیدا نمی‌شود.
  • نیروی حرفه‌ای تربیت‌شده عموما تجربه بیشتری در کار با کمپرسور اطلس کوپکو دارد.
  • تهیه کمپرسور و ارتباط با کمپانی مادر یا شعبات آن، حتی در دوران تحریم، تا حدی میسر است.

اما کمپرسور اسکرو برقی GA از اطلس کوپکو برتری‌های خاصی نیز بر سایر برندها در بازارهای بین‌المللی داشته است. برای مثال دسترسی به داخل کمپرسور و قطعات داخلی برای سرویس و نگهداری در این کمپرسورها از کنارها بوده و بسیار آسان است. مدل‌های مشابه از کمپرسور کایزر در دهه‌های گذشته عموما دسترسی از بالا داشت که دشواری جدی برای تکنسین و تعمیرکار ایجاد می‌کند. این مسئله و برخی دیگر از تکنیک‌های بازاریابی اطلس کوپکو این امکان را فراهم آورد تا این برند حتی در رقابت با کمپرسور کایزر و فناوری پروفایل سیگمای روتورهای بهبودیافته‌ آن نیز گوی سبقت را برباید. نظرات مصرف‌کننده‌های کمپرسورهای هوای اطلس کوپکو به‌طورکلی مثبت بوده و بر کیفیت برتر این کمپرسورها تاکید دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *