مراحل نصب کمپرسور باد پیستونی

کمپرسور پیستونی یکی از ابزارهای کاربردی برای فشرده کردن گاز در صنایع است و مراحل نصب آن اولین نکته‌ای است که بعد از خرید آن باید بدانید.

نصب کمپرسورهای باد پیستونی کار خیلی سختی نیست، با این حال برای انجام درست این عمل باید نکات کوچکی را مدنظر داشته باشید. ما در این مقاله راهنمایی ساده در ۸ مرحله برای نصب این دستگاه آماده کرده‌ایم که می‌توانید از آن استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با نحوه نصب این کمپرسور در ادامه مقاله همراه ما باشید.

نصب کمپرسور باد پیستونی

آشنایی کلی با کمپرسور باد پیستونی

کمپرسور باد پیستونی یکی از پرکاربردترین کمپرسورهای هوا است که به واسطه ساختاری که دارد، می‌تواند در موارد زیادی به کار آید. اصولا این کمپرسورها به گونه‌ای کار می‌کنند که گاز کم‌فشار را از طرفی وارد می‌کنند و با کم‌کردن حجم گاز، باعث افزایش مقدار فشار در آن‌ها می‌شوند. کمپرسور پیستونی از آن دست کمپرسورهایی است که قیمت خیلی بالایی ندارد و در مقایسه با سایر دستگاه‌های کمپرسور، از قیمت مناسب‌تری برخوردار است.

این کمپرسور بیشتر در صنایع گازی و پتروشیمی، به خصوص در خطوط انتقال گاز استفاده می‌شود. کمپرسور باد یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خطوط انتقال گاز است و در صورت ایجاد مشکل یا نصب نادرست این دستگاه، مشکلاتی جدی برای سیستم به وجود می‌آید. در بخش‌های بعدی نکات کامل برای نصب این دستگاه را خدمت شما گفته‌ایم.

۸ مرحله اصلی برای نصب کمپرسور باد

هنگامی که خرید کمپرسور باد خود را انجام دادید، باید آن را نصب کنید. در این بخش راهنمایی ساده در ۸ مرحله برای نصب امن کمپرسور پیستونی شما آورده‌ایم.

1.     رعایت امنیت

قبل از نصب کمپرسور حتما باید مراقب نکات امنیتی باشید. قبل از شروع به نصب کمپرسور باد حتما در نظر داشته باشید که لباس‌های امنیتی مانند عینک، محافظ گوش و چکمه‌های امنیتی را به همراه داشته باشید. همچنین از پوشیدن لباس‌های نازک نیز خودداری کنید، چراکه ممکن است لباس شما به کمپرسور کشیده شود.

2.     آنباکس کردن کمپرسور

بعد از پوشیدن لباس‌های ایمنی و رعایت نکات امنیتی، کمپرسوری که خریداری کرده‌اید را آنباکس کنید. بعد از باز کردن بسته‌بندی کمپرسور با توجه به دستورالعمل موجود در بسته‌بندی آن، تمام قطعات مورد نیاز را به یکدیگر متصل کنید.

3.     ریختن روغن در کمپرسور

در مرحله سوم باید مخزن روغن کمپرسور را خالی کنید و آن را با روغن تازه جایگزین کنید.

هنگامی که می‌خواهید روغن را داخل مخزن بریزید توجه داشته باشید که دستگاه کمپرسور خاموش باشد. زمانی که هوای داخل مخزن را به طور کامل خالی کردید، سپس می‌توانید درپوش محفظه روغن را باز کنید. برای جلوگیری از نشتی غیرقابل‌کنترل روغن، یک ناودانی زیر محفظه آن قرار دهید تا در صورت نشتی روغن‌های پس داده شده جمع شوند. دقت کنید هر روغن یا مایعی که در کمپرسور خود مصرف می‌کنید سازگاری کامل با محیط و عملکرد دستگاه شما داشته باشد.

4.     روشن کردن کمپرسور و شارژ کردن مخزن

قبل از وصل کردن سیم کمپرسور به برق، توجه کنید که دکمه خاموش روشن دستگاه روی OFF قرار گرفته باشد تا دستگاه به صورت اتفاقی روشن نشود. برای شارژ مخزن، دکمه پاور را بالا بکشید تا مخزن شما شارژ شود. بعد از شارژ شدن کامل روند شارژ شدن خود به خود قطع می‌شود.

5.     ابزار شلنگ هوا را به کمپرسور متصل کنید

در این مرحله باید شیلنگ هوا را به کوپلینگ‌های کمپرسور متصل کنید. برای اتصال شیلنگ هوا به کوپلینگ‌های کمپرسور، از درست بودن اندازه آن‌ها اطمینان حاصل کنید. از طرفی از اتصال درست و کامل برای جلوگیری از نشتی نیز اطمینان حاصل کنید.

6.     سایر ابزارهای مربوط را متصل کنید

ابزار مرتبط به هوا یا تایر باد کننده که از قسمت‌های دیگر کمپرسور پیستونی هستند را به شیلنگ متصل کنید. به طور کلی باید از اتصال تمام قطعات مربوط به کمپرسور اطمینان حاصل کنید.

7.     رگولاتور فشار را تنظیم کنید

برای تنظیم فشار مربوط به دستگاه، اگر رگولاتور را به صورت ساعت‌گرد بچرخانید، فشار مربوط به دستگاه افزایش پیدا می‌کند و در صورتی که آن‌ را به صورت پادساعت‌گرد بچرخانید فشار دستگاه شما کم خواهد شد. با استفاده از این تنظیم‌کننده می‌توانید به سادگی فشار مورد نیاز برای دستگاه کمپرسور را تنظیم کنید.

داشتن توجه به میزان فشار کمپرسور امری حیاتی است. اگر فشار دستگاه شما بیشتر از حد تعیین شده باشد، به قسمت‌های داخلی دستگاه شما آسیب جدی وارد می‌شود. از طرفی اگر فشار دستگاه از میزان مدنظر کمتر نیز باشد، قدرت کافی برای فشرده کردن کافی گاز وجود نخواهد داشت.

8.     دستگاه را خاموش کنید

بعد از انجام مراحل نصب باید دستگاه را خاموش کنید. برای این کار تنها کافی است دکمه OFF را فشار دهید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با نحوه نصب و راه‌اندازی کمپرسور باد آشنا کنیم. همان‌طور که در مقاله خواندیم، نصب این دستگاه کار سختی نیست، با این حال برای این کار باید نکات کوچکی را نیز در نظر داشته باشید. در صورتی که نیاز به  تهیه این کمپرسور یا کسب اطلاعات بیشتر درباره آن دارید، می‌توانید با کارشناسان مجموعه ما در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *