مزایا و کاربردهای کمپرسور اسکرو ۷۰۰۰ لیتری

کمپرسور اسکرو 7000 لیتری با قابلیت تولید 7000 لیتر هوای فشرده در دقیقه یکی از بهترین کمپرسورهای صنعتی است. این کمپرسورها نسبت به نمونه‌های پیستونی که با شیر یا نیروی مکانیکی کار می‌کردند نسل جدیدتر محسوب می‌شوند. کمپرسورهای اسکرو 7000 لیتری با عملکرد دورانی و جابجایی مثبت راندمان کاری بالاتری دارند. در ادامه با ویژگی و مزایای این نوع کمپرسورها بیشتر آشنا می‌شوید. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله قبلی درباره کمپرسور ۶۰۰۰ لیتری را مطالعه کنید.

مزایا و کاربردهای کمپرسور اسکرو ۷۰۰۰ لیتری

مشخصات فنی کمپرسور اسکرو 7000 لیتری

عملکرد و هسته مرکزی کمپرسور اسکرو 7000 لیتری وابسته به الکتروموتور است. الکتروموتور مناسب برای این نوع کمپرسور باید 60 اسب بخار یا 45 کیلووات قدرت و توان داشته باشد تا بتواند 7000 لیتر در دقیقه هوای فشرده تولید کند. فشار کاری که تحت آن دستگاه کار می‌کند بین 8 تا 13 بار است. براساس مشخصات گفته شده بهترین مدل هواساز یا ایرند برای آن، مدل روتورکمپ آلمانی EVO9 است.

در کمپرسورهای اسکرو برای خنک سازی موتور و کم کردن اصطکاک بین قطعات از روغن‌های مخصوص استفاده می‌کنند. این روغن‌ها به افزایش طول عمر دستگاه هم کمک می‌کنند. اما وقتی ایرند هوای فشرده را تولید می‌کند، قبل از خروج باید روغن از هوا جدا شود. به همین دلیل از سپراتور استفاده شده تا براساس اختلاف وزن مولکولی و چگالی، روغن از هوا جدا شود. خروجی روغن دستگاه حدود 5 ppm است.

ویژگی بعدی کمپرسور اسکرو 7000 لیتری کاهش گرمای تولید شده توسط دستگاه به کمک رادیاتور و فن‌های خنک کننده قدرتمند است. کاهش گرمای تولید شده به افزایش عمر مفید دستگاه و همچنین جلوگیری از افزایش بی رویه دمای محیط کمک می‌کند.

صدا و نویز دستگاه هم جای نگرانی ندارد چون بدنه یا کابین کمپرسور کاملا ضد صوت و آکوستیک ساخته شده است. عایق بندی و درزبندی بدنه به خوبی صورت گرفته و کمترین صدای ممکن به بیرون منتقل می‌شود.

رنگ بدنه کمپرسور و کابین با شیوه پوشش دهی 3 لایه رنگ اپوکسی است. این نوع رنگ‌ها در برابر خراشیدگی و زنگ زدگی مقاومت بی نظیری دارند. برای تعمیرات و بررسی‌های دوره‌ای، دسترسی بسیار راحت از طریق درب باز شو سقفی ایجاد کرده‌اند. بنابراین دسترسی اپراتور به سادگی فراهم است.

ویژگی بسیار مهم کمپرسور اسکرو 7000 لیتری، صفحه نمایشگر موجود در تابلو PLC و امکاناتی است که برای آن در نظر گرفته‌اند. به کمک این تابلو برق که طبق استاندارد CE اروپا ساخته شده، کنترل پارامترهای مختلف مثل فشار، دما، زمان تعویض روغن و فیلتر به سادگی امکان پذیر است. در ساخت تابلو برق PLC از قطعات پیشرفته مثل بیمتال، پرشر سوئیچ، کنتاکتور، آرسین، تایمر و غیره استفاده شده است.

مزایای کمپرسور اسکرو 7000 لیتری

علاوه بر مشخصات فنی و بخش‌های مختلف مهندسی شده و شیوه عملکرد کمپرسورهای اسکرو، مزایای دیگری هم به چشم می‌خورند. در ادامه برخی از مهم‌ترین مزایای کمپرسور اسکرو 7000 لیتری را مشاهده می‌کنید:

  • ساخت کمپرسور مورد تأیید استانداردهای CE و ASME SCE8 است؛
  • مصرف برق بسیار کاهش پیدا کرده است؛
  • تعمیرات دوره‌ای طولانی‌تر شده و به عبارتی نیاز به تعمیر کمتر شده است؛
  • عملکرد دستگاه برای تولید هوای فشرده پیوسته است بنابراین هوای خارج شده دوباره وارد دستگاه نمی‌شود؛
  • رنگ بدنه مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی و خراشیدگی و حتی ضربه دیدن دارد؛
  • قطعه آنلودر استفاده شده ساخت شرکت VMC ایتالیاست؛
  • کلیه اتصالات و لوله‌ها به همراه شیرهای ورودی و خروجی ضد زنگ و مقاوم در برابر زنگ زدگی هستند؛
  • ورق به کار رفته در ساخت کابین با ضخامت 10 میلی متر است تا جلوی شدت صدا و نویز آن را تا حد بسیار بالایی بگیرد؛
  • روغن مورد استفاده مدل VDL و مخصوص کمپرسور اسکرو است؛
  • امکان تغییر دور الکتروموتور برای تولید هوای فشرده در سه حجم مختلف برحسب شرایط کاری

مهم‌ترین مزیت و ویژگی کمپرسور اسکرو 7000 لیتری این است که می‌توان طبق جدول استاندارد شرکت روتورکمپ، دور الکتروموتور را در شرایط فشار کاری مختلف تغییر داد تا ایرند یا هواساز، حجم متفاوتی از هوای فشرده را تولید کند.

بر همین اساس کمپرسور 7000 لیتری اسکرو در فشار کاری 8 بار، و دور الکتروموتور 5000 قادر به تولید 7000 لیتر بر دقیقه هوای فشرده است. تحت فشار کاری 10 بار و دور الکتروموتور 4600 امکان تولید 6500 لیتر هوای فشرده در دقیقه وجود دارد. حالت سوم نیز قرارگیری در فشار کاری 13 بار و کاهش دور الکتروموتور تا 4000 دور بر دقیقه است که ظرفیت تولید هوای فشرده ایرند به 5500 لیتر در دقیقه می‌رسد.

به کمک این ویژگی می‌توان طبق نیاز صنایع و شرکت‌های مختلف، میزان تولید هوای فشرده را تغییر داد. از طرفی دستگاه لازم نیست در همه شرایط با حداکثر توان کار کند و طول عمر کمپرسور اسکرو افزایش خواهد یافت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *