کمپرسور اسکرو 2000 لیتری

کمپرسور اسکرو یکی از مدل‌های کمپرسور گازی است که کارکرد آن به فرم دورانی و با مکانیسم جابجایی مثبت است. این نوع کمپرسورها بهترین جایگزین برای پیستون‌های قدیمی هستند و برخلاف آنها شیر یا نیروی مکانیکی ندارند. به طور کلی از این کمپرسورها زمانی استفاده می‌کنند که بخواهند بیش از 1000 لیتر بر دقیقه هوای فشرده تولید کنند. بر همین اساس کمپرسور اسکرو از 2000 تا 10000 لیتر ساخته شده است. در ادامه قصد داریم به معرفی کلی و ویژگی‌های کمپرسور ۲۰۰۰ لیتری بپردازیم.

کمپرسور اسکرو 2000 لیتری

بررسی و مشخصات فنی کمپرسور اسکرو با ظرفیت‌ 2000 لیتر

همانطور که گفتیم کمپرسورهای اسکرو براساس ظرفیت یا توان تولید هوای فشرده بر دقیقه تقسیم بندی می‌شوند. یکی از این کمپرسورهای پرکاربرد، کمپرسور با ظرفیت 2000 لیتر است که در ادامه به توضیح آن پرداخته‌ایم.

کمپرسور 2000 لیتری:

این کمپرسورها با الکتروموتوری با قدرت 20 اسب بخار و توان مصرفی 15 کیلووات کار می‌کنند. کد دستگاه به صورت SCM 20 مشخص می‌گردد. مشخصه و ویژگی بارز این نوع کمپرسورهای اسکرو، ظرفیت تولید هوای فشرده به میزان 2000 لیتر در دقیقه است.

فشار کاری این کمپرسورها بین 8 تا 13 بار است و مناسب‌ترین واحد هواساز یا ایرند برای آن، مدل EVO 3 روتورکمپ آلمان است. برای این هواساز، شیر آنلودر قرار داده‌اند تا ورود هوا به داخل آن کنترل شده باشد.

کمپرسور اسکرو 2000 لیتری، مجهز به سیستم سپراتور برای جدا کردن روغن از هواست. در واقع در داخل ایرند پر از روغن است که نه تنها اصطکاک بین قطعات را کاهش می‌دهد بلکه وظیفه خنک سازی روتورها را نیز بر عهده دارد. اما زمانی که هوای فشرده از ایرند خارج می‌شود باید بدون روغن باشد که وظیفه جداسازی آن بر عهده سپراتور است. در کمپرسور اسکرو 2000 لیتری از سپراتور SOTRAS ایتالیا استفاده شده است.

حجم خروجی روغن نیز از 5ppm کمتر است که در مخزن سپراتور براساس اختلاف وزن با هوا، جدا شده است. نویز یا صدای کار دستگاه بسیار کم است و به کمک رادیاتور و فن خنک کننده گرمای دستگاه کاهش پیدا می‌کند.

برای کنترل فشار، دما و اطلاع پیدا کردن از زمان تعویض روغن و فیلتر می‌توانید از تابلو برق PLC دارای صفحه نمایشگر آن کمک بگیرید. قطعاتی که در تابلو برق کمپرسور اسکرو 2000 لیتری استفاده شده شامل تایمر، کنتاکتور، صفحه کنترل PLC آرسین، پرشر سوئیچ و بیمتال موتور و بیمتال فن هستند.

رنگ بدنه این کمپرسور از نوع الکترواستاتیک کوره‌ای است که مقاومت آن را نسبت به عوامل مختلف تا حد بسیار زیادی افزایش داده است.

کمپرسور اسکرو 2000 لیتری

مزایای کمپرسور اسکرو 2000 لیتری نسبت به سایر کمپرسورهای بازار

کمپرسور اسکرو 2000 لیتری نسبت به سایر کمپرسورهایی که در بازار موجود هستند مزایایی دارد که ارزش خرید آن را بالا برده است:

  • هزینه‌های نگهداری کمپسور بین 35 تا 40% کمتر است؛
  • مصرف انرژی کمپرسور اسکرو بین 20 تا 30% کاهش پیدا کرده است؛
  • نسبت به تغییر فشار و مصرف هوا فورا واکنش نشان می‌دهد؛
  • هوای خروجی از هوا طبق فشاری معین تنظیم می‌شود؛
  • برای تولید هوای فشرده تحت فشار ثابت و براساس هوای مصرف شده، از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا استفاده شده است،
  • سیستم هوشمند کمپرسور اسکرو 2000 لیتری از خاموش و روشن شدن مکرر آن جلوگیری می‌کند؛
  • اصطکاک و سایش قطعات بسیار کمتر است در نتیجه در طول زمان به نگهداری و تعمیرات کمتری نیاز پیدا می‌کنند؛
  • فشرده سازی هوا پیوسته است بنابراین، امکان بازگشت هوا به درون هواساز یا ایرند (Surg) وجود ندارد؛
  • امکان کارکرد 24 ساعته با راندمان کاری بالا و
  • نصب و راه اندازی سریع

این ویژگی‌ها که نقطه تمایز کمپرسور اسکرو را نشان می‌دهند باعث شده تا نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر فروش بسیار بیشتری داشته باشد.

الکتروموتوری که برای کمپرسورهای اسکرو 2000 لیتری در نظر گرفته شده قابلیت تغییر دور دارند. به عبارت دیگر شما می‌توانید طبق جدول استاندارد شرکت روتورکمپ آلمان، با کاهش دور الکتروموتور، حجم هوادهی را کاهش داده و طول عمر آن را افزایش دهید.

به عنوان مثال در دور 6000، 2000 لیتر هوای فشرده در دقیقه تولید خواهد شد که فشار کاری در این حالت 8 بار است. در دور 5200، حجم هوادهی 1750 لیتر است و فشار کاری 10 بار و در نهایت برای فشار کاری 13 بار، دستگاه کمپرسور اسکرو با 4200 دور قادر به 1500 لیتر هوای فشرده در دقیقه خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *