قیمت کمپرسور باد چگونه تعیین میشود؟

دستگاه پمپ باد که یکی از لوازم ضروری برای استفاده در صنایع و مشاغل به شمار می‌آید، با به‌کارگیری نیروهایی مثل موتور الکتریکی، موتور دیزلی یا بنزینی و … هوا را تحت‌فشار درمی‌آورد یا به‌عبارت ‌دیگر نیرو را به انرژی ذخیره‌شده‌ی باد تبدیل می‌کند. پمپ باد با نام‌های دیگری چون پمپ هوا، کمپرسور هوا و کمپرسور باد نیز شناخته می‌شود.

 كمپرسور باد هوا را به مخزن ذخیره وارد می‌کند و هر چه میزان هوای ورودی بیشتر باشد، فشار افزایش پیدا خواهد کرد. هنگامی‌که فشار مخزن به حد بالایی برسد، کمپرسور باد خاموش می‌شود. بنابراین هوای فشرده شده در مخزن باقی می‌ماند تا زمانی که مورد استفاده قرار گیرد. (این هوای فشرده شده در مخزن، به‌سرعت زیادی آزاد و باعث تولید انرژی جنبشی می‌شود که از این انرژی جنبشی برای اهداف مختلفی استفاده می‌کنند). پس از آن، فشار هوای مخزن به‌تدریج کاهش پیدا می‌کند و دستگاه روشن می‌شود.

قیمت کمپرسور باد چگونه تعیین میشود؟

بررسی ویژگی‌های کمپرسور باد صنعتی

کمپرسور باد صنعتی، یک نوع پمپ باد به شمار می‎آید که به‌طور هم‌زمان از موتور الکتریکی، موتور دیزلی و موتور بنزینی بهره می‌برد و هوا را نیز در خود ذخیره می‌کند. این دستگاه در صنایع، کاربردهای گوناگونی دارد که می‌توان به استفاده در شرایطی چون سم‌پاشی، سیلوهای تهویه در تاسیسات کشاورزی، راه‌اندازی ماشین‌آلات پنوماتیک در عملیات تولید و استفاده از پرس‌های لباسشویی و خشک‌شویی اشاره کرد.

دقت داشته باشید که دستگاه کمپرسور باد صنعتی، در سه نوع متفاوت به تولید می‌رسد که انواع آن را می‌توان رفت و برگشتی، دوار یا کمپرسورهای هوای اسکرو و بدون روغن در نظر گرفت. هر یک از این مدل‌ها، ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

کمپرسورهای رفت و برگشتی

کمپرسورهای رفت و برگشتی را می‌توان جزو متداول‌ترین کمپرسورهای هوا در نظر گرفت که امکان استفاده از آن‌ها در مشاغل کوچک و بزرگ وجود دارد. به‌خصوص در خطوط انتقال گاز، پالایشگاه نفت و کارخانه‌های فرآوری گازهای مهم صنعتی مثل اکسیژن و کربن، این دستگاه استفاده می‌شود. انرژی موردنیاز برای آن نیز، توسط یک پیستون رفت و برگشتی تامین می‌شود که هوا را به محفظه می‌فرستد.

کمپرسورهای پیچ دوار یا اسکرو

این مدل از کمپرسور باد صنعتی در مقایسه با نوع قبلی، بسیار قدرتمندتر است. از همین رو در شرایط سنگین‌تر که به حجم زیادی از هوای تحت ‌فشار نیاز است، استفاده می‌شود. این نوع کمپرسور حجم مخزن زیادی دارد و در صنایع غذایی و کمپرسورهای مته‌های پزشکی و کارخانه‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که این مدل از کمپرسور، در دو نوع روغنی و بدون روغن طراحی شده است که می‌توانید بر اساس نیازتان، یکی از این مدل‌ها را تهیه کنید.

کمپرسورهای هوای بدون روغن

این نوع از کمپرسورها، همان‌طور که از نامشان پیدا است، بدون روغن کار می‌کنند و به خاطر همین ویژگی به‌سرعت گرم می‌شوند و انجام عمل فشرده‌سازی هوا، در بیشتر از یک مرحله صورت می‌گیرد. به‌علاوه آن‌ها ساکت و کارآمد هستند و به‌راحتی می‌توان از آن‌ها در محیط‌هایی مانند محیط‌های آزمایشگاهی، برای تولید داروها یا هر فرایندی که نیازمند است هوا بدون آلاینده باشد، استفاده کرد.

موتور باد چیست؟

در تعریفی ساده می‌توان گفت، موتور باد در حقیقت موتوری است که نیروی محرکه خود را از باد می‌گیرد و به‌طورمعمول در مزارع یافت می‌شود. موتورهای بادی برای تنظیم خودکار و نگه‌داشتن بادبان‌های حلقوی خود، رو به باد طراحی‌شده‌اند. این به این معنی است که موتور باد، نیازی به حضور آسیاب برای فعالیت خود ندارد.

هزینه در نظر گرفته شده برای خرید پمپ باد

بدون شک موضوع مربوط به قیمت محصولات، همیشه یکی از موضوعات مهم به شمار می‌آید که شما باید پیش از خرید محصول، از آن‌ها مطلع شوید. برای مثال بسیاری از افراد کنجکاو هستند تا از قیمت سیلندر پمپ باد، قیمت کمپرسور باد 1000 لیتری، قیمت پمپ باد 250 لیتری و … مطلع شوند.

اما باید متذکر شد که امکان چنین چیزی وجود ندارد، زیرا همان‌طور که میدانید، قیمت‌ها به‌صورت لحظه‌ای تغییر می‌کنند و هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. بنابراین برای مطلع شدن از قیمت محصولات، باید با مرکز فروش کمپرسور باد در تهران مشورت کنید تا اطلاعات درست و به‌روزی در اختیار شما قرار گیرد. اگر شما تصمیم به خرید پمپ باد دارید، می‌توانید به سایت safavico.com مراجعه کنید و خرید خود را از طریق این سایت انجام دهید.