نکاتی در مورد خرید و قیمت کمپرسور پیستونی

کمپرسور پیستونی در صنایع مختلفی استفاده می‌شود. این دستگاه از یک پیستون برگشت‌پذیر فشرده استفاده کرده و هوا را فشرده می‌کند. در این مقاله قصد داریم در مورد خرید کمپرسور پیستونی و قیمت آن و همین‌طور روغن کمپرسور باد پیستونی صحبت کنیم.

خرید کمپرسور پیستونی

برای خرید این دستگاه ابتدا باید در مورد کیفیت و کارایی آن تحقیق کنید. مهم‌ترین مسائلی که باید به آن توجه کنید، قیمت دستگاه، ظرفیت هوادهی و توان‌ موتور هستند. معمولا صنایع مختلف با توجه به نوع نیازشان کمپرسور مناسب را انتخاب می‌کنند.

کمپرسور پیستونی

برای خرید کمپرسور باد پیستونی باید انواع آن را بشناسید. این دستگاه طبق ظرفیت و عملکردش دسته‌بندی می‌شود. به طور کلی سه نوع کمپرسور پیستونی وجود دارد: کمپرسور تک مرحله‌ای، کمپرسور دو مرحله‌ای و کمپرسور پیستونی با هواساز دوبل. در دستگاه‌های تک مرحله‌ای، عملیات فشرده‌سازی فقط در یک سمت پیستون انجام می‌شود. در صورتی که هر دو طرف پیستون فرایند فشرده‌سازی را انجام دهند، به دستگاه، کمپرسور دو مرحله‌ای می‌گوییم.

قیمت کمپرسور باد پیستونی

قیمت کمپرسور باد پیستونی با توجه به ظرفیت و فشار کاری مشخص می‌شود. به طور کلی کمپرسور باد پیستونی در ظرفیت‌های 250 تا 1000 لیتری و فشار کاری 10 تا 11 بار به فروش می‌رسد.

قیمت هواساز کمپرسور پیستونی

این دستگاه از الکتروموتور، دستگاه هواساز و مخزن ذخیره هوا تشکیل شده است. هواسازها از برندهای مختلفی در بازار موجود هستند. از جمله این برندها می‌توان به برندهای فینی فیاک ایتالیا، برخی از برندهای آمریکایی، برند ABAC و برند NUAIR اشاره کرد.

قیمت هواساز کمپرسور پیستونی

معروف‌ترین برندها در بخش تولید هواساز کمپرسور ، برندهای ایتالیایی و چینی هستند. قیمت هواساز با توجه به نوع برند و کیفیت آن تعیین می‌شود. وظیفه هواساز جابه‌جایی پیستون‌ها در سیلندر هوا است. فرآیند آن به این صورت است که ابتدا پیستون‌ها در سیلندر هوا حرکت می‌کنند و بعد هواساز کمپرسور، هوا را از محیط مکش می‌کند و آن را به مخزن می‌فرستد. باید توجه کرد که دستگاه‌های ایتالیایی کارکرد خوبی دارند و نسبت به مدل چینی کیفیتشان بهتر است.

پمپ باد پیستونی

دستگاه پمپ باد پیستونی نسبت به بقیه پمپ‌ها مزایایی دارد که از جمله این مزایا می‌توان به تنوع ظرفیت اشاره کرد. پمپ باد پیستونی در صنایع مختلف از جمله ساخت یخچال‌های خانگی و سیستم‌های تهویه استفاده می‌شود.

دستگاه‌های تهویه در مکان‌های مختلف از جمله کاربردهای متداول این دستگاه هستند. دستگاه پیستونی نسبت به ورود مایع حساس است و در صورتی که مایع وارد محفظه تراکم شود، دستگاه آسیب می‌بیند و سروصدای زیادی تولید می‌شود.

به طور کلی پمپ باد پیستونی بازدهی پایینی دارد و در طولانی مدت در شیرها مقاومت ایجاد می‌شود. همچنین نگهداری این کمپرسور نسبت به کمپرسورهای دیگر سخت‌تر است و ابعاد بزرگ‌تری هم دارد.

قطعات کمپرسور پیستونی

کمپرسور پیستونی از پرشر سوئیچ، مخزن هوا، چرخ، شیر تخلیه، شیر گازی، شیر یک طرفه، مانومتر، واحد هواساز، سوپاپ اطمینان، تسمه انتقال قدرت، فیلتر هوا، الکتروموتور و تابلو برق تشکیل شده است. هر کدام از این قطعه‌ها وظیفه‌ مشخصی دارند. الکتروموتور دستگاه 24 ساعته کار می‌کند و از بلبرینگ‌های باکیفیت ساخته شده است. فیلتر هوا ذرات موجود در هوای ورودی را جذب می‌کند.

قطعات کمپرسور پیستونی

هواساز کمپرسور، هوا را در دو مرحله تولید می‌کند. مانومتر کار اندازه‌گیری را انجام می‌دهد و باید کالیبراسیون دقیقی داشته باشد. شیر گازی روی مخزن قرار دارد و با باز و بسته کردن آن می‌توان ورود و خروج هوای خروجی را کنترل کرد.

شیر تخلیه برای تخلیه آب است و در زیر مخزن نصب می‌شود. چرخ کمپرسور برای حمل و نقل راحت‌تر کمپرسور ساخته شده است. پرشر سوئیچ کار تنظیم فشار را انجام می‌دهد. اگر فشار دستگاه به بیش از 8 بار برسد، الکتروموتور خاموش می‌شود. در فشارهای پایین‌تر از 6 بار هم الکتروموتور روشن است.

روغن کمپرسور باد پیستونی

روغن کمپرسور باد پیستونی جزء مهمی از این دستگاه است و باید هر شش ماه یک بار عوض شود. معمولا مقدر روغن باید تا نصف شیشه کمپرسور باشد. کارشناسان کمپرسور صفوی همراه شما هستند تا بتوانید بهترین انتخاب را در خصوص خرید کمپرسور پیستونی بر أساس نیازتان و با بهترین قیمت انجام دهید.