مزایا و معایب کاربرد کمپرسور اسکرو

پیدا کردن کمپرسور هوای مناسب برای کاربرد شما ممکن است دشوار باشد، بنابراین درک مزایا و معایب انواع مختلف به یافتن کمپرسور هوای مناسب کمک می‌کند. کمپرسور اسکرو روتاری یا کمپرسور اسکرو، نوع رایجی از کمپرسور هوا است، در این مقاله قصد داریم نگاهی به مزایا و معایب این نوع کمپرسور، همچنین تولید کننده کمپرسور اسکرو تهران بیندازیم، با ما همراه باشید.

کمپرسور اسکرو چیست؟

کمپرسور اسکرو روتاری در مقایسه با سایر کمپرسورهای هوا مانند کمپرسورهای هوای رفت و برگشتی، نوع جدیدتر و بهبودیافته‌تری از کمپرسور هوا هستند. این کمپرسورها با استفاده از جابجایی مثبت کار می‌کنند و از حرکات چرخشی در داخل برای فشرده‌سازی هوا استفاده می‌شود. در داخل کمپرسور یک روتور نر و ماده وجود دارد که در جهت مخالف می‌چرخند. همان‌طور که هوا در امتداد روتورها جریان دارد، با کاهش فضای بین روتورها، هوا فشرده می‌شود. این کاهش حجم هوای فشرده را فراهم می‌کند که سپس می‌تواند برای کاربردهای مربوطه استفاده شود.

مزایا و معایب کاربرد کمپرسور اسکرو

مزایای کمپرسور اسکرو روتاری

کمپرسورهای اسکرو دارای مزایای متعددی هستند که آن‌ها را به یک انتخاب محبوب در طیف گسترده‌ای از کاربردها و صنایع تبدیل می‌کند.

بادوام و ماندگار

کمپرسور اسکرو روتاری به دلیل عمر طولانی خود که اغلب بسیار طولانی‌تر از سایر کمپرسورهای هوا است، شهرت دارند. اگر یک کمپرسور اسکرو از شرکت صفوی تولید کننده کمپرسور اسکرو بخرید، می‌توانید حداقل عمر معمولی دارای حدود 60000 تا 80000 ساعت بدون کاهش ظرفیت داشته باشید.

 

عملکرد بی‌صدا

 

برخلاف بسیاری از کمپرسورهای هوای دیگر، کمپرسور اسکرو به دلیل عملکرد آرام خود شناخته می‌شوند، بنابراین اگر کاربرد شما به کمپرسور هوای کم صداتر نیاز دارد، این مهم است که در نظر بگیرید.

این یک تضاد بزرگ با کمپرسورهای دیگر است که به دلیل عملکرد پیستون برای فرآیند تراکم، صدای ضربان تولید می‌کنند. ازآنجایی‌که کمپرسور اسکرو دارای سیستم عمل کننده پیستونی نیستند، این نویز به‌طور کامل حذف می‌شود.

قابلیت‌های تقاضای بالا

برخلاف کمپرسورهای هوای رفت و برگشتی ، کمپرسورهای اسکرو روتاری می‌توانند به‌طور مداوم کار کنند. این بدان معنی است که نیازی به خاموش کردن کمپرسور هوا نیست تا پیستون‌ها بتوانند استراحت کنند و خنک شوند و نیازی نیست قبل از شروع استفاده از هوا منتظر بمانید تا مخزن گیرنده هوا پر شود.

کمپرسورهای اسکرو شرکت صفوی (تولید کننده کمپرسور اسکرو) می‌تواند در تمام طول روز بدون فرسودگی اجزای حیاتی و در دمای پایین‌تری کار می‌کنند، بنابراین گرمای بیش‌ازحد که باعث ایجاد مشکل شود تولید نمی‌کند. اگر برنامه شما نیاز به جریان هوای ثابت دارد، این مهم است که در نظر بگیرید.

همچنین گرم نشدن کمپرسور به این معنی است که یک کمپرسور اسکرو روتاری مشکلی با پاسخگویی به تقاضای بالا نخواهد داشت.

بازدهی انرژی بیشتر

کمپرسور اسکرو نسبت به سایر انواع کمپرسور هوا کارآمدتر است و گرمای بسیار کمتری نیز تولید می‌کنند. مصرف انرژی در کمپرسورهای اسکرو صفوی تولید کننده کمپرسور اسکرو حدود ۲۵ الی ۳۰ درصد نسبت به کمپرسور پیستونی کمتر است و همچنین بازدهی بسیار بالاتری دارد.

هوای پاک‌تر

پیچ‌های دوار نر و ماده درون کمپرسور در آب‌بندی در روغن روان‌کننده مؤثر هستند، به این معنی که روغن بسیار کمی به محصول نهایی منتقل می‌شود. این منجر به هوای تمیزتر و خشک‌تر می‌شود که این کمپرسورها را برای کاربردهایی که نیاز به رطوبت کم هوا و ذرات روغن کم دارند، بسیار بهتر می‌کند.

مزایا و معایب کاربرد کمپرسور اسکرو

طیف وسیعی از کاربردها

این کمپرسورها برای طیف وسیعی از کاربردها از جمله:

  • کاربردهای صنعتی سنگین
  • استفاده از کمپرسور اسکرو در صنایع تولیدی
  • استفاده از کمپرسور اسکرو برای مونتاژ خودرو

در این کاربردها، تولید اغلب مستلزم استفاده مداوم از چندین ابزار به‌طور هم‌زمان است و کمپرسور اسکرو بهترین کمپرسور برای رفع این نیازها است.

معایب کمپرسور اسکرو روتاری

درحالی‌که کمپرسور اسکرو دارای طیف وسیعی از مزایا هستند، همچنین مهم است که معایب را نیز در نظر بگیرید تا مطمئن شوید کمپرسوری که انتخاب می‌کنید با بودجه و کاربرد شما مطابقت دارد.

هزینه اولیه بالا

قیمت کمپرسور اسکرو روتاری اغلب بالا است، به همین دلیل است که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به‌جای کمپرسور هوای رفت و برگشتی را انتخاب کنند. دلیل اصلی این تفاوت بزرگ در قیمت این است که کمپرسورهای هوای اسکرو دوام بیشتری دارند و طول عمر بسیار بیشتری دارند.

با وجود دو برابر قیمت تمام‌شده کمپرسورهای دیگر، آن‌ها همچنین چهار برابر بیشتر عمر می‌کنند و هوای بیشتری تولید می‌کنند. اگر نیاز به استفاده طولانی‌مدت از هوای فشرده برای کسب‌وکار خود دارید، خرید کمپرسور اسکرو در حقیقت یک سرمایه‌گذاری عالی است.

تعمیر و نگهداری تخصصی مورد نیاز است

هر کمپرسور هوا به‌طور منظم نیاز به سرویس دارد، اما ماهیت کمپرسورهای اسکرو به تخصص بالاتری نیاز دارد. کمپرسورهای اسکرو روتاری سیستم پیچیده‌تری در داخل نسبت به سایر کمپرسورها دارند، بنابراین تعمیر و نگهداری باید توسط یک متخصص تعمیر و نگهداری یا شخصی که در کمپرسورهای هوا مهارت بالایی دارد انجام شود.

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد تولید کننده کمپرسور اسکرو و یا قیمت کمپرسور اسکرو تهران داشته باشید و یا در مورد اینکه چه کمپرسور هوایی می‌تواند برای کار شما مفیدتر باشد، کافی است با تیم متخصص ما در شرکت صفوی یا safavico.com تماس بگیرید.

2 پاسخ
    • کمپرسور صفوی
      کمپرسور صفوی گفته:

      سلام. خیر ، در کمپرسور های اسکرو علاوه بر واحد هواساز ، قطعات دیگری مانند رادیاتور ، فن ، مخزن روغن و … وجود دارد . و صرفا یک واحد هواساز مارپیچی ندارد بنابرین تنها با تعویض هواساز نمی توان کمپرسور پیستونی را به اسکرو تبدیل کرد.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *